یک بام و دو هوای نصف جهان

هرچند نصف جهانی ها امروز در هوای سالم نفس می کشند اما6 منطقه در محاصره آلاینده ها هستند.
تصویر یک بام و دو هوای نصف جهان

به گزارش سایت خبری پرسون،ازاصفهان:شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز سه‌شنبه دوازدهم دی با میانگین ۹۰ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

اما بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه پایش خیابان احمدآباد با ۱۴۴ و بزرگراه خرازی با ۱۰۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در کردآباد با ۱۵۹ و زینبیه با ۱۵۱،زرین شهر با ۱۱۹ و شهر قهجاورستان با ۱۵۴ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان گزارش شد.

امروز شاخص هوا همچنین در خیابان ۲۵ آبان با ۷۳، میدان انقلاب با ۵۶، پارک‌زمزم با ۸۴، خیابان پروین اعتصامی با ۸۰، دانشگاه صنعتی با ۹۱، رهنان با ۶۱، سپاهان شهر با ۸۳، خیابان فرشادی با ۶۳، خیابان فیض با ۹۴، بولوار کاوه با ۷۲ و ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۷۰ و خیابان میرزا طاهر با ۵۳ ، سجزی با ۵۵، شاهین شهر با ۷۵ و مبارکه با ۶۵ AQI در وضعیت قابل قبول ثبت شد .

این درحالی است ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا در خیابان استانداری، رودکی و دانشگاه اصفهان ودر شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان همچنان قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: هواشناسی

574631