مدیر‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی‌ و گردشگری استان فارس خبر داد:

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی میراث فرهنگی ۱۳ دی ماه در شیراز برگزار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی استان فارس گفت: به مناسبت آشنایی جهانیان با صنایع دستی و گردشگری سیزدهمین نمایشگاه پارس و چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی از 13 تا 16 دی ماه در شیراز برگزار می شود.
تصویر چهاردهمین نمایشگاه بین المللی میراث فرهنگی ۱۳ دی ماه در شیراز برگزار می شود

به گزارش سایت خبری پرسون،از فارس؛ مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس و چهار دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از 13 تا ۱۶ دی ماه با حضور ۵ ایر لاین از کشور‌های عمان، کویت، فلای دبی، ترکیش ایر و ۳ ایرلاین از کشورمان در شیراز برگزار می شود.

محمد ثابت اقلیدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان فارس به دلیل تنوع میراثی و تاریخی در قالب برگزاری نمایشگاه به ویژه صنایع دستی و گردشگری در میان دیگر استان‌ها به ویژه کشورهای منطقه در‌ جایگاه برتری قرار داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: با تدبیر و کمترین میزان هزینه و آزمون، خطا و با کمک بخش خصوصی و سرمایه‌گذار در بخش میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی می توان به اهداف فرهنگی تاریخی و صنعت گردشگری مذهبی و سلامت دست یافت.

ثابت اقلیدی عصر امروز در حاشیه برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان فارس در صنایع دستی و نیز آباده در صنعت منبت درمیان رتبه جهانی را به خود اختصاص داده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در کشورهای اروپایی، آلمان، اسپانیا و حوزه خلیج فارس فرصتی مناسب برای معرفی صنایع دستی ایران به جهانیان است.
ثابت اقلیدی تصریح کرد: در سال گذشته ۴.۵ درصد گردشگر از کشورمان دیدن کردند که این رقم در سال جاری به کمتر از ۲ درصد رسیده است و باید بستر را برای جذب گردشگر خارجی به ویژه سلامت و صنعت زیارتی فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگه بعد از نمایشگاه بین المللی تهران دومین نمایشگاه بین المللی در شیراز برگزار می شود.

همچنین در ادامه این نشست رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس افزود: در سالن حافظ ۲۰ غرفه سلامت، استفاه از تجربیات و نظرات بخش خصوصی به عنوان متولی، دلسوز، متخصص و سرمایه‌گذار به دور از نظرات سلیقه‌ای و شخصی ا ز دیگر رویکرد نمایشگاه بین المللی است.

محمود فخری اضافه کرد: برپایی نمایشگاه خودروهای قدیمی، توجه به توانمندی‌های تورهای گردشگری و نیز آژانس‌ها، معرفی فعالان گردشگری، حضور ۳۰ میهمان از ۹ کشور خارجی و حضور عتبیه کاظمیه در کنار غرفه آستان مقدس احمدی و محمدی حضرت شاهچراغ(ع)از دیگر محورهای این نمایشگاه بین المللی است.

گفتنی است رئیس‌ جامعه حرفه‌ای هتلداران استان فارس در ادامه این نشست هم افزود: توجه به گردشگری سلامت، میزهای ملی ادبی، عشایری، خوراک اقوام، و نیز غرفه ویژه خبرنگان از دیگر رویکرد نمایشگاه است.

حسن سیادتان ابراز داشت: نمایشگاه بین‌المللی از اولویت‌های هر کشوری که در طول سال گزار می شود و این روند باید تا رسیدن به اهداف و شناخت میراث‌های فرهنگی و صنایع دستی به جهانیان همچنان ادامه داشته باشد.

574522