استاندار فارس خبر داد:

استان فارس‌ با 80 نوع صنایع دستی و هزاران اقامتگاه گردشگری در‌ جایگاه ویژه‌ای قرار دارد

استاندار فارس گفت: استان‌ فارس‌ به ویژه‌کلانشهر‌ شیراز با قدمت تاریخی، 80 صنایع‌دستی جدی و‌ هزاران اقامتگاه گردشگری جایگاه بر‌تر را در کشور به‌ خود اختصاص داده است.
تصویر استان فارس‌ با 80 نوع صنایع دستی و هزاران اقامتگاه گردشگری در‌ جایگاه ویژه‌ای قرار دارد

به گزارش سایت خبری پرسون،از فارس؛ استاندار فارس گفت: استان فارس با ۸۰ صنایع دستی جدی و هزاران موقعیت گردشگری در جایگاه ویژه‌ای در ایران و جهان قرار دارد.

محمد هادی ایمانیه امروز در حاشیه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی فارس اظهار داشت: ایجاد دفاتر گردشگری ایران در کشورها و نیز سفرای ایران در کشورهای ۶ گانه خلیج فارس بستر را برای جذب گردشگر در حوزه در حوزه صنعت صنایع دستی و جذب گردشگر را بیش از گذشته مهیا می کند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس با ۱۲۰ شهر و ۴ هزار روستا با استان های بوشهر، هرمزگان به عنوان ۳ ضلع مثلث بستر مناسبی برای جذب گردشگر ازکشورهای حوزه خلیج فارس فراهم می کند،تصریح کرد: توجه به زیر ساخت‌ها، بهره برداری از آزاد‌ راه‌ شیراز، اصفهان، آزاد راه شیراز بوشهر و ارائه تسهیلات به دفاتر گردشگری زمینه را برای ورود تورهای گردشگری به این استان‌ها فراهم می کند.

استاندار فارس بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری توجه به گردشگری زیارتی، سلامت و معرفی صنایع دستی زمینه را برای رونق اقتصادی در کشور و استان فارس ایجاد می کند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دست و گردشگری استان فارس در ادامه این نشست در مورد موقعیت استان فارس در جذب گردشگر داخلی و خارجی اظهار داشت: برای تسهیل در رونق گردشگری و صنایع دستی با همکاری بخش خصوصی و بر مبنای برنامه‌های مدون باید نقش گردشگری را در اولویت فعالیت‌های میراث قرار دهیم.

محمد ثابت اقلیدی اضافه کرد: بهره‌برداری از ۱۴ پروژه گردشگری، برپایی تورهای گردشگری، توجه به سرمایه‌گذاران در احداث اقامتگاه‌، مجتمع گردشگری یکی از افتخارات استان فارس و کشور است و می تواند از الگوهای معماری برتر مورد توجه و برداشت علمی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها قرار گیرد چرا که خلاقیت، نوآوری و ابتکار چاشنی معماری این مجتمع گردشگری شده است.

وی افزود: خدمت به سرمایه‌گذاران و تسهیل در کار آن‌ها و به حداقل رساندن بروکراسی اداری از اهداف عالیه و مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس خواهد بود تا به‌توانیم شاهد توسعه‌سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران باشیم.
این مسئول از مجموعه سرزمین سبز صدرا یکی از برجسته‌ترین پروژه‌های گردشگری ایران خبر داد، و افزود: این مجموعه توریستی توسط معمار مشهور ایران مهرداد ایروانیان به اجرا درآمده است و مطالعات اولیه مربوط به اجرای این پروژه گردشگری جنوب کشور، از سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶ انجام و فاز اول پروژه، در هشتم مهرماه سال ۱۳۹۱ هم‌زمان با هفته گردشگری به بهره‌برداری رسیده است.
ثابت اقلیدی بیان داشت: این مجتمع در سال ۲۰۱۵ در همایش نور و تکنولوژی دبی توانست عنوان پروژه برگزیده خاورمیانه را به خود اختصاص دهد ازجمله امکانات تفریحی این مجموعه می‌توان به شهربازی با وسایل هیجان‌انگیز، سالن سینما، سالن ورزشی مجهز، آب‌نمای موج و نور، سالن برگزاری جشن‌ها، کترینگ، رستوران، سالن همایش‌ها و مراسم‌ باسن متحرک از جمله مزایای‌ این طرح است.
وی در مورد مجتمع نمایشگاهی اشاره کرد، و گفت: در طرح توسعه این مجتمع امروز شاهد بهره‌برداری از مجموعه ورزشی مجهز به سالن بدن‌سازی، مجموعه استخر و سونا و سالن‌های ورزشی در طرح توسعه این مجتمع هستیم.
شهردار شیراز در ادامه افتتاحیه نمایشگاه اظهار داشت: ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز، تقاضای سفر به شیراز از سوی‌ گردشگران داخلی و خارجی به دلیل آثار تاریخی و هوای پاک و نیز آغاز عملیات پروژه آکواریم از جمله جاذبه‌های گردشگری کلان‌شهر شیراز است.
محمد حسن اسدی خاطر‌ نشان‌ کرد: عملیات اجرایی باغ پرنده، شهربازی، احداث هتل، تفاهم‌نامه گردشگری، شیراز با شهرهای اصفهان، مشهد، قم،‌ بوشهر، هرمزگان و نیز‌ عضویت در هیئت مدیره اتحادیه تاریخی جهان و متروپلیس از دیگر موقیت تاریخی، فرهنگی و گردشگری این شهر است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در ادامه این نمایشگاه افزود: از 188 پروژه اقامتی و گردشگری در استان فارس 45 فقره مربوط به شیراز و‌مابقی‌مربوط به دیگر شهرستان‌های استان فارس است.
علی اصغر شالبافان ابراز داشت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان فارس مقرر شد مطالبات جامعه گردشگری و‌هتلداران مبنی بر ساخت مراکز اقامتی در استان فارس احداث شود.

شایان ذکر است، دبیراجرایی نمایشگاه بین المللی پارس ضمن تبریک به مناسبت حضرت فاطمه (س) و یاد روز شهید سلیمانی گفت: از تمام دستگاه‌ها و ادارات و بخش خصوصی که توانستند در برگزاری این نمایشگاه همراه کنند تقدیر‌ به عمل آمد.
خسرو مقدسی تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت سه روز در ساعت ۱۳ ال ۲۱ برگزار می شود.

574849