مقاوم سازی ساختمان های ناپایدار درخوزستان

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان گفت: مشکل اساسی در ساخت و ساز، مربوط به مصالح ساختمانی است که متاسفانه هیچ کیفیتی ندارند و بیشتر اتفاقات، در بتن‌ریزی و رعایت نکردن مقررات ملی رخ می‌دهد که باید با جدیت این موضوع پیگیری شود.
تصویر مقاوم سازی ساختمان های ناپایدار درخوزستان

به گزارش سایت خبری پرسون، مظفر ساعد در نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در رفع موانع صنعت ساخت و ساز کشور که امروز (۲۹ آذرماه) در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان در اهواز برگزار شد، با تقدیر از برگزاری این همایش اظهار کرد: ما مهندسان نظام مهندسی در تمام مراحل ساخت و ساز حضور داریم و خدمات فنی و مهندسی و کنترل و پایش ساختمان‌ها را ارائه می‌دهیم.

وی افزود: حادثه متروپل ما را هوشیارتر کرد تا ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند را به صورت جدی و محکم، پایش کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان گفت: بر اساس آخرین پایش‌ها، ۵ هزار ساختمان ناپایدار در خوزستان وجود دارد که باید به شکلی مقاوم‌سازی شوند؛ جای تأسف است که در خوزستان این تعداد ساختمان ناپایدار وجود دارد.

ساعد بیان کرد: در این راستا جلسات متعددی با دادستان، استانداری و اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان داریم و مرتب پیگیری در حال انجام است و عملیات بسیاری از ساختمان‌ها نیز متوقف می‌شود.

وی افزود: مشکل اساسی در ساخت و ساز، مربوط به مصالح ساختمانی است که متاسفانه هیچ کیفیتی ندارند و همه مردم از این مصالح استفاده می‌کنند؛ بیشتر اتفاقات، در بتن‌ریزی و رعایت نکردن مقررات ملی رخ می‌دهد که باید با جدیت این موضوع پیگیری شود.

ساعد تصریح کرد: پلیس‌های ساختمان و کمیته نظارت نظام مهندسی بسیار فعال‌تر شده‌اند و بررسی، کنترل و گاه برخورد با بسیاری از موارد را انجام می‌دهند و پروژه‌های دارای مشکل متوقف می‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان گفت: امیدواریم برگزاری چنین همایش‌هایی تلنگرهای محکمی به صنعت ساختمان وارد کند.

منبع: ایسنا

572898