با ارائه۲۴۴ مقاله از ۲۱ کشور در نجف آباد

آغاز کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله خامنه ای

کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای در مجتمع شیخ بهایی نجف آباد آغاز شد.
تصویر آغاز کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله خامنه ای

به گزارش سایت خبری پرسون،از اصفهان؛دبیر علمی کنگره، عضو هئیت علمی جامعة المصطفی و مدیر مجتمع علوم قرآن و حدیث در این کنگره که با سخنرانی آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان آغاز شد، گفت: این کنگره بین المللی ۸ اجلاسیه دارد که اولین اجلاسیه در تهران و دومین اجلاسیه امروز در اصفهان آغاز شده است.

محمد علی رضایی افزود: سخنرانان در این همایش مقالات خود را در محورهای شخصیت و سیره آیت‌الله خامنه‌ای، مرجعیت قرآن، علوم و تفسیر قرآن، تدبر در قرآن، علوم طبیعی، روش شناسی تفسیر، قرآن و مستشرقان غرب، قرآن و نظام سازی و تمدن آفرینی، هنر، رسانه، فرهنگ، قرآن و انقلاب، دولت و جامعه سازی ارائه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۴۰۰ چکیده و مقاله به دبیرخانه رسیده است، گفت: این کنگره تبدیل به بزرگترین همایش بعد از انقلاب اسلامی شده که به شکل مردمی و بدون بودجه دولتی شکل گرفته است.

دبیر علمی کنگره با بیان اینکه بیش از ۲۴۴ مقاله از ۲۱ کشور و با ۲۲ زبان به این کنگره رسیده است،افزود: برای برگزاری اجلاس های بعدی برخی کشورها با همکاری نهادها و دانشگاه‌های خود از جمله هند، سوریه، لبنان، اندونزی، پاکستان و افغانستان اعلام آمادگی کرده‌اند و مقالات زیادی هم به زبان های مختلف بدست ما رسیده است.

وی تاکید کرد : این کار به نوعی زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی در پرتو قرآن یعنی تمدن قرآنی است و مورد استقبال نخبگان فرهنگی، علمی و قرآنی قرار گرفته و بیش از ۱۸۰ مرکز علمی در کشور از این برنامه استقبال کردند.

رضایی گفت : در سال ۱۴۰۰ مقدمات برگزاری این کنگره فراهم شد که همایشی در رابطه با اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری برگزار شود، و خرداد سال ۱۴۰۱ با دو هدف نشر معارف و فرهنگ قرآنی در جامعه اعلام عمومی شد.

منبع: صدا سیما

572888