یک ریال هم به بودجه عمرانی اضافه نشده است

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از لایحه بودجه سال آینده گفت: متاسفانه در این لایحه یک ریال هم به بودجه عمرانی کشور اضافه نشده است.
تصویر یک ریال هم به بودجه عمرانی اضافه نشده است

به گزارش سایت خبری پرسون، «سید البرز حسینی» در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: یکی از ایرادات اساسی این لایحه، این است که در آن، هیچ توجهی به لایحه برنامه هفتم توسعه نشده است.

وی در این باره افزود: مجلس، چندین ماه از وقت خود را صرف بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کرد و دولت باید بگوید که آیا این برنامه را قبول دارد یا خیر؛ دولت لایحه بودجه سال آینده را مطابق با این برنامه تدوین نکرده است. حسینی اضافه کرد: سیاست های ابلاغی برنامه هفتم توسعه بر مهار تورم تاکید داشت اما در لایحه دولت، این سیاست دیده نمی‌شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه یک ریال هم به بودجه عمرانی کشور اضافه نشده است؛ از سوی دیگر برای تامین قیر هم اعتباری در نظر گرفته نشده و معلوم نیست قرار است از کجا تامین شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: دولت، محل تامین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته و با این کار، عملا مردم و بازنشستگان را در مقابل مجلس قرار داده است چراکه اگر مجلس به آن رای ندهد، بازنشستگان مقابل مجلس قرار می‌گیرند و اگر هم رای بدهد، تورم افزایش می‌یابد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی افزود: ضریب افزایش حقوق برای کارمندان و بازنشستگان هم ۱۸ درصد پیش‌بینی شده، در حالی که تورم کشور بالای ۴۰ درصد است؛ در این لایحه درباره اصلاح نرخ خرید گندم هم تدبیر خوبی پیش‌بینی نشده است.

منبع: تسنیم

572858