افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، تورم را زیاد می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، تورم بر مردم تحمیل می‌کند و افزایش ۴۹.۸ درصدی مالیات هم تورم‌زا خواهد بود.
تصویر افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، تورم را زیاد می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، «مهرداد گودرزوند» در جلسه علنی امروز در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: لایحه بودجه، مشکلات زیادی دارد که در اصلاحیه هم رفع نشده است؛ افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، تورم بر مردم تحمیل می‌کند و افزایش ۴۹.۸ درصدی مالیات هم تورم‌زا خواهد بود.

وی افزود: در این شرایط، سوال ما آن است که آیا دولت شرایط تورمی را پیش‌بینی کرده و می‌داند این اقدام چه تورمی بر بازار تحمیل می‌کند؛

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سوال دیگر ما آن است که آیا افزایش ۱۸ درصدی متوسط حقوق کارکنان و بازنشستگان، متناسب با تورم دیده‌شده و پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در بودجه است.

گودرزوند گفت: آیا در این لایحه، امنیت غذایی مورد توجه بوده است؛ کاهش یارانه نان چه کمکی به افراد زیر خط فقر می‌کند و آیا به خرید راحت‌تر نان مردم منجر می‌شود؛ آیا نهضت ملی مسکن، مطالبات فرهنگیان و متناسب‌سازی حقوق‌ها مورد توجه بوده است.

منبع: تسنیم

572865