به گزارش سایت خبری پرسون، در این جلسه دکتر محمد جواد شریف زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی در خصوص وضعیت عملکردی بانک گفت: با توجه به برند ملی بانک ملی ایران و در راستای ارائه خدمات بهتر به هموطنان و به منظور اصلاح ساختار ترازنامه ای و بهبود نسبت کفایت سرمایه، لازم است تا بانک ملی ایران اقداماتی را در خصوص تسریع در واگذاری اموال مازاد عملیاتی کند، همچنین با توجه به مصوبه مولد سازی دارایی ها فروش اموال غیر منقول و تسریع در تامین منایع لازم برای افزایش سرمایه بانک و اقدامات لازم به منظور تقویت بنیه مالی بانک اجرایی شود.
بر همین اساس دکتر ابوالفضل نجار زاده مدیر عامل بانک ملی ایران در تشریح اقدامات صورت گرفته در بانک، برنامه های پیش رو و استراتژی های توسعه ای بانک ملی ایران گفت: در سال جاری اقدامات قابل توجهی در بانک ملی ایران انجام شده است و در تلاشیم در راستای اصلاح شاخص های بانک برنامه افزایش سرمایه بانک ملی ایران را با حمایت دولت پیگیری کنیم و در این خصوص مصوبه هایی نیز اخذ شده است.
همچنین به منظور ارائه خدمات بهتر به مشتریان موضوع ارائه تسهیلات به صورت غیر حضوری را آغاز کردیم و با استفاده از ظرفیت و توانمندی هایی که در حوزه فناوری اطلاعات داشتیم این طرح را تحت عنوان طرح مهربانی کلید زدیم که از افتتاح حساب تا دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط به صورت کاملا غیر حضوری اجرایی می شود.
رشد منابع بانک ملی ایران
در ادامه این همایش امیر مسعود رزازان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در تشریح عملکرد مالی 8 ماهه بانک گفت: از اقدامات مهمی که در بانک ملی ایران اجرایی شد، رشد 12.3 درصدی منابع بانک است و موفق شدیم در بخش جذب سپرده ها به نسبت سال قبل بهتر عمل کنیم.
در حوزه عملیاتی نیز بانک ملی ایران موفق شد تا رشد 74.28 درصدی را در بخش درآمدهای عملیاتی به ثبت برساند همچنین در بخش درآمد کارمزدی و سود ناشی از سرمایه گذار همچنین بخش خرید و فروش ارز نیز در سال 1402 شاهد عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته بودیم.
ارائه خدمات دیجیتال در بانک ملی ایران
محمد نجف زاده معاون برنامه ریزی و تحول بانک ملی ایران نیز در تشریح برنامه های حوزه دیجیتال بانک گفت: در این طرح در خصوص ارائه خدمات به مشتریان بازنگری شده است تا شاهد روان سازی خدمات به مشتریان باشیم در خصوص واگذاری چک، صدور دسته چک ها، واریز وجوه چک ها، صدور غیر متمرکز دسته چک و تحویل به آدرس مشتریان، صدور غیر حضوری کارت های بانکی، چابک سازی ساختار سازمانی به منظور تسهیل در ارائه خدمات و ارائه تسهیلات بانکی به صورت کاملا غیر حضوری ، ارائه خدمات جدید ارزی، پرداخت های اینترنتی ارز، چک و سفته دیجیتال و ... جز برنامه هایی است که بانک با جدیت دنبال می کند.
همچنین در دو بخش ارائه خدمات به اتباع غیر ایرانی بر اساس مصوبه ای که از دولت اخذ شده است و امکان ارائه 24 خدمت را خواهیم داشت همچنین ارائه خدمات در خصوص طرح کارت هوشمند جایگاه های سوخت نیز این بانک برنامه هایی دارد.
نجف زاده در ادامه سخنان خود افزود: در حوزه نهضت ملی مسکن نیز بانک ملی ایران مکلف به ارائه خدمات به 197 هزار متقاضی بود که تاکنون 55 هزار قراراداد در این بخش منعقد شده و تا پایان سال عملکرد بانک به 120 هزار واحد خواهد رسید.
مهربانی بانک ملی ایران
محمدنور آزادی دبیر طرح مهربانی نیز با اشاره به این طرح گفت: در حال حاضر 593 هزار حساب به منظور استفاده از تسهیلات این طرح افتتاح شده است و مشتریان پس از تکمیل مدارک حداکثر ظرف مدت 4 ساعت موفق به دریافت تسهیلات به صورت غیر حضوری خواهند بود.
استفاده از ظرفیت بازار سرمایه
حسن کیایی مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد در پایان جلسه گفت: یکی از خطوط درآمدی برای بانک می تواند توجه ویژه به حوزه بانکداری شرکتی باشد، همچنین استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه در بخش تامین مالی و انتشار اوراق به جهت کسب سهم بازار در این بخش نیز باید مورد توجه بانک قرار داشته باشد.
منبع: بانک ملی ایران