به گزارش سایت خبری پرسون، رضا حاجی پور در خصوص روند ساماندهی معلمان، اظهار کرد: مسالهای که الان برای ما هم مغفول مانده این است که درحالی عمر مجلس سیزدهم رو پایان است که استراتژی کمیسیون آموزش، در راستای ساماندهی معلمان عملیاتی نشد. معلمان پیش دبستانی، حق التدریسیها، برون سپاریها، معلمان خرید خدماتی، سرباز معلم ها و غیر انتفاعی ها هر کدام از اینها چندین سال سابقه داشنتند و از روز اول آغاز فعالیت مجلس اعلام کردیم که از بین خود این گروه ها آزمون برگزار کنید؛ این افراد تا ۱۵ سال سابقه کار دارند اما نمی دانیم چه عواملی وجود دارد که مانع از اجرای این مصوبات می شود.
وی ادامه داد: شاگردان بسیاری زیر دست معلمانی که هنوز تعیین تکلیف نشدند تربیت می شوند و به پایه های بالاتر میروند و مسوولین مدارک این دانش آموزان را قبول دارند اما مدرک معلمانی که همین دانش آموزان را تربیت کردند را قبول ندارند و این جای تعجب دارد!. درحالی که بر اساس منویات رهبر انقلاب اسلامی، در راستای ارتقاء سطح تحصیلی این معلمان، قانون ضمن خدمت را از گذشته داشتیم اما چرا این مساله را الان در دستور کار قرار نمی دهیم و آنها را به دانشگاه فرهنگیان نمیفرستیم که ارتقاء پیدا کنند.
آقای حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم اعلام نتیجه نهایی تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش، گفت: سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش سریع تر این معلمان را تعیین تکلیف کنند چراکه هنوز بخشی از کلاس ها در مناطقی از کشور معلم ندارند؛ در بعضی از مدارس، معلمانی که بازنشسته شدند را دوباره بر سر کلاس حاضر کردند. درحالی که اگر قرار است مجدد معلمان بازنشسته به کار گرفته شوند، چرا حقوق آنها بعد از چند ماه پرداخت می شود؟ اگر قرار است سنوات را زیادتر کنند چرا بهره وری و حقوق آنها را بر اساس تورم افزایش نمی دهند؟ لذا باید بر اساس تورم، حقوق معلمان افزایش یابد در اینصورت تمایل آنها برای حضور بر سر کلاس درس بیشتر خواهد شد.
منبع: شفقنا