آغاز توزیع شیر در مدراس کشور بعد از وقفه 10 ساله/ کارخانه‌های لبنی در ۴ استان حاضر به توزیع شیر نشدند

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۷۰ درصد دانش‌‌آموزان ابتدایی تحت پوشش توزیع شیر قرار گرفتند و در ۴ استان کارخانه‌های لبنی، حاضر به توزیع شیر در مدارس نشدند.
تصویر آغاز توزیع شیر در مدراس کشور بعد از وقفه 10 ساله/ کارخانه‌های لبنی در ۴ استان حاضر به توزیع شیر نشدند

به گزارش سایت خبری پرسون، توزیع شیر در مدارس ابتدایی خبری بود که امسال از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی شد البته تا امروز در شهر تهران و برخی استان‌های دیگر کشور، خبری از توزیع شیر در مدارس ابتدایی نبود.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش دلیل تأخیر در فرآیند توزیع شیر در مدارس ابتدایی را طولانی شدن فرآیند آمادگی کارخانه‌ها برای تهیه و توزیع شیر اعلام کردند چرا که به‌ صورت هفتگی باید میان 9 میلیون دانش‌‌آموز دوره ابتدایی شیر توزیع شود.

علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص توزیع شیر در مدارس گفت: این امر، مورد تأکید رئیس‌جمهور بود که دستورات ویژه‌ای داده‌اند؛ چون این طرح، چندین سال متوقف بود، نظام تولید شیر برای این حجم از تولید آمادگی نداشت. هم‌اکنون 21 استان قرارداد 100درصدی با کارخانه‌ها بسته‌اند و فرآیند توزیع آغاز شده است. تا پایان آذر ماه توزیع شیر در مدارس ابتدایی این استان‌ها انجام خواهد شد و با توجه به اینکه باید این شیرها با پروتکل‌های خاص وزارت بهداشت و فرادما تهیه شوند، نیاز است پس از بسته‌بندی به‌مدت دو هفته در محیطی نگه‌داری شوند که قدری تأخیر به‌خاطر این مسائل بوده است.

هم‌اکنون رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه جلسه دولت درباره توزیع شیر در مدارس کشور گفت: توزیع شیر در مدراس کشور بعد از وقفه 10 ساله آغاز شد و تمام زیرساخت‌های این موضوع از بین رفته بود که امروز در دولت گزارش آن را ارائه کردم.

وی افزود: در مجموع بیش از 8 میلیون دانش‌آموز مقطع ابتدایی، 70 درصد در مدرسه شیر دریافت می‌کنند که پراکندگی آن در استان‌ها متفاوت است، در 12 استان به طور کامل شیر توزیع می‌شود، 7 استان 70 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش قرار دادند و در 8 استان این هفته قرارداد توزیع شیر با کارخانه‌های لبنی نهایی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش بدون ذکر بردن از نام استان‌ها از عدم توزیع شیر در 4 استان گلایه کرد و گفت: متأسفانه در 4 استان هیچ کدام از شرکت‌های لبنی به مدارس ابتدایی شیر ندادند و در جلسه امروز دولت ضمن گزارش موضوع از وزیر جهاد کشاورزی تقاضا کردم با صنایعی که همکاری نداشتند صحبت کند.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی خواست تا صنایع لبنی که شیر در اختیار مدارس ندادند را معرفی کنیم، امروز از این تریبون نام آنها را نمی‌برم اما حتماً آنها را به دلیل عدم ایفای نقش مهم خود معرفی خواهم کرد.

منبع: تسنیم

562111