بررسی ۵ رمزارزی که از نظر تکنیکالی ساختار صعودی‌تری دارند!

در حالی بیت کوین (BTC) تلاش می‌کند تا سطح ۳۸ هزار دلار را به عنوان یک سطح حمایتی پس بگیرد، برخی از آلت کوین‌های منتخب، از جمله یونی سواپ (UNI)، ایموتبل (IMX)، وی چین (VET) و الگوراند (ALGO)، هدفشان افزایش قیمت است.
تصویر بررسی ۵ رمزارزی که از نظر تکنیکالی ساختار صعودی‌تری دارند!

به گزارش سایت خبری پرسون، در این مطلب، نمودار پنج ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در کوتاه‌مدت عملکرد بهتری داشته باشند، با هم بررسی می‌کنیم.

۱. بیت کوین

روند صعودی اخیر بیت کوین در نزدیکی سطح ۳۷،۹۸۰ دلار با مقاومت مواجه شده، اما گاوها عجله‌ای برای بستن موقعیت‌های خود و خروج از بازار ندارند. این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد.

نمودار روزانه BTC/USDT.
نمودار روزانه BTC/USDT.

اولین حمایت در مسیر نزولی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶،۵۴۶ دلار) است. اگر قیمت از این حمایت بازگردد، نشان می‌دهد که معامله‌گران هنگام کاهش قیمت، می‌خرند. که این امر، احتمال بریک آوت به بالای سطح ۳۷،۹۸۰ دلار را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند تا ۴۰ هزار دلار صعود کند. این سطح ممکن است مانع بزرگی برای گاوها باشد، اما اگر خریداران بتوانند سطح ۳۸ هزار دلار را به حمایت تبدیل کنند، رالی صعودی می‌تواند تا ۴۸ هزار دلار ادامه یابد.

در مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، نشان‌دهنده این است که معامله‌گران در حال برداشت سود هستند. در چنین شرایطی، احتمال افت این جفت ارز به ۳۴،۸۰۰ دلار وجود دارد.

۲. یونی سواپ

قیمت یونی سواپ در ۲۱ نوامبر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵٫۴۴ دلار) رسید، اما در سطوح پایین‌تر شاهد خرید تهاجمی گاوها بودیم. این امر باعث ایجاد یک رالی شدید در ۲۲ نوامبر شد که قیمت را در تاریخ ۲۴ نوامبر، به ۶٫۶۰ دلار رساند.

نمودار روزانه UNI/USDT.
نمودار روزانه UNI/USDT.

این حرکت صعودی اکنون در نزدیکی مقاومت ۶٫۷۰ دلار با فشار فروش مواجه شده است. جفت ارز UNI/USDT به سطح ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی اصلاحی در ۵٫۹۲ دلار بازگشته و توقف بعدی می‌تواند سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی در ۵٫۷۱ دلار باشد.

یک جهش قوی از این منطقه نشان می‌دهد که معامله‌گران افت اخیر قیمت را به عنوان یک فرصت برای خرید می‌بینند. چنین شرایطی ممکن است چشم‌انداز صعود به بالای ۶٫۷۰ دلار را افزایش دهد. در این صورت، یک الگوی کف دوقلو در نمودار تکمیل خواهد شد که هدف آن، ۹٫۶۰ دلار است. در مقابل، در صورت کاهش قیمت به زیر سطح ۶۱٫۸ درصد فیبوناچی اصلاحی در ۵٫۵۰ دلار، این مومنتوم صعودی احتمالاً تضعیف خواهد شد.

۳. ایموتبل

قیمت ایموتبل در چند روز گذشته بالای سطح بریک آوت خود در ۱٫۳۰ دلار حفظ شده که نشان می‌دهد گاوها برتری دارند.

نمودار روزانه IMX/USDT.
نمودار روزانه IMX/USDT.

اکنون ممکن است قیمت به منطقه بین ۱٫۳۰ دلار و متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۲۰ دلار) بازگردد. در این منطقه احتمالاً شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها خواهیم بود، اما اگر خریداران پیروز شوند، جفت ارز IMX/USDT می‌تواند تا ۱٫۸۶ دلار صعود کند.

در عوض، اگر فروشندگان قیمت را به زیر منطقه حمایتی بکشانند، فشار فروش ممکن است تسریع شده و منجر به اصلاح شدیدتر به سطح روانی ۱ دلار شود.

۴. وی چین

خریداران در تاریخ ۲۶ نوامبر، قیمت وی چین را به بالای مقاومت ۰٫۰۲۳ دلار رساندند، اما همان‌طور که از فتیله بلند روی کندل مشخص است، همچنان برای حفظ سطوح بالاتر در تلاشند.

نمودار روزانه VET/USDT.
نمودار روزانه VET/USDT.

فروشندگان سعی دارند گاوها را به دام بیاندازند و قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۰۲۱ دلار) برسانند. اگر قیمت از این سطح بازگردد، نشان‌دهنده احساسات مثبت است و گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا بر مانع ۰٫۰۲۳ دلاری غلبه کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت ارز VET/USDT می‌تواند تا ۰٫۰۲۷ دلار افزایش یابد و پس از آن، تلاش خواهد کرد تا به هدف ۰٫۰۳۱ دلاری برسد.

در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، این جفت ارز ممکن است برای مدتی طولانی‌تر در محدوده بزرگی بین ۰٫۰۱۴ تا ۰٫۰۲۳ دلار باقی بماند.

۵. الگوراند

قیمت الگوراند در ۲۵ نوامبر به مقاومت ۰٫۱۴ دلار رسید، جایی که انتظار می‌رود خرس‌ها دفاعی قوی داشته باشند.

نمودار روزانه ALGO/USDT.
نمودار روزانه ALGO/USDT.

اگر گاوها از سطح فعلی دست نکشند، نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال حفظ موقعیت‌های خود بوده و انتظار یک حرکت رو به بالا را دارند. این امر احتمال صعود به بالای منطقه مقاومتی ۰٫۱۴ تا ۰٫۱۵ دلار را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز ALGO/USDT یک الگوی فنجان و دسته را تکمیل می‌کند که هدف آن، سطح ۰٫۲۰ دلار است.

اگر خرس‌ها بخواهند از این حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید قیمت را به زیر حمایت کلیدی ۰٫۱۲ دلار بکشانند. اگر این حمایت از دست برود، احتمال کاهش قیمت به ۰٫۱۱ دلار و سپس، به ۰٫۰۹ دلار وجود دارد.

منبع: رمزارز نیوز

560058