آلودگی هوا پنجمین عامل خطر بروز بیماری‌های غیرواگیر/ سرطان‌هایی که از راه هوا می‌آیند!

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: میزان مرگ‌های ناشی از آلودگی هوا قابل توجه است که باید به آن توجه شود زیرا در بروز سرطان هم اثرگذار است.
تصویر آلودگی هوا پنجمین عامل خطر بروز بیماری‌های غیرواگیر/ سرطان‌هایی که از راه هوا می‌آیند!

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر کورش اعتماد مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار مرگ ناشی از سرطان در کشور رخ می‌دهد، گفت: سرطان‌های پستان، روده بزرگ، پروستات و ریه جزو سرطان‌های شایع در کشور هستند.

وی درباره تاثیر آلودگی هوا در بروز سرطان‌ها تصریح کرد: آلودگی هوا با سرطان ریه در ارتباط است اما اینکه چه میزان قرارگیری در معرض آلودگی هوا ممکن است باعث بروز این سرطان شود به انجام مطالعات بیشتر نیاز دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه معمولا عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر مشترک است، اظهار کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، دیابت و بیماری‌های مزمن تنفسی ۴ عامل خطر اصلی مرتبط شامل فعالیت فیزیکی پایین، تغذیه ناسالم، مصرف دخانیات و مصرف الکل دارند.

وی افزود: البته نکته قابل توجه این است که از سال قبل سازمان بهداشت جهانی از «آلودگی هوا» نیز به عنوان عامل خطر پنجم بروز بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان‌ها یاد کرده است.

اعتماد بیان کرد: میزان مرگ‌های ناشی از آلودگی هوا قابل توجه است که باید به آن توجه شود چراکه در بروز سرطان هم اثرگذار است.

منبع: ایسنا

561096