آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «کشور فلسطین» را تایید کرد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان شصت و هفتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی خود در وین به پیش نویس قطعنامه‌ای برای تصویب رسمی نام «کشور فلسطین» رای مثبت داد.
تصویر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «کشور فلسطین» را تایید کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اقدامی رسما نام «کشور فلسطین» را در این آژانس تصویب کرد.

این آژانس همچنین با اعطای حقوق و امتیازات مهم به فلسطین و تقویت همکاری بین آن و آژانس و سایر کشورها موافقت کرد.

این اقدام در چارچوب پیش‌نویس قطعنامه مصر انجام شد. مصر در این قطعنامه خواستار تصویب نام گذاری رسمی «کشور فلسطین» در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده بود.

«محمد الملا»، سفیر مصر در اتریش و نماینده قاهره در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی رای مثبت به این پیش‌نویس قطعنامه گفت که تصویب این نامگذاری با حمایت کامل گروه ۷۷ و چین صورت گرفت.

وی تصویب نامگذاری کشور فلسطین به صورت رسمی در این سازمان را یک «قطعنامه تاریخی» توصیف کرد و گفت که این اقدام بیانگر پیروزی مسئله فلسطین است.

محمد الملا ادامه داد: این اتفاق سهم قابل توجهی در افزایش همکاری فلسطین با آژانس و دیگر کشورها در زمینه فناوری و علوم هسته‌ای خواهد داشت.

کارشناسان این تصمیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را سیلی بر صورت رژیم صهیونیستی و پیروزی برای ملت فلسطین ارزیابی کرده‌اند.

منبع: ایسنا

521757