شخصیت شناسی؛ گروه خونی عصبانی!

در جامعه ژاپنی، ممکن است برای راحت‌کردن برقراری ارتباط افراد از یکدیگر در خصوص گروه خونی سوالاتی بپرسند؛ شاید از این موضوع تعجب کنید که یک نظریه شخصیتی گروه خونی کامل وجود دارد که در ژاپن رایج شده است.
تصویر شخصیت شناسی؛ گروه خونی عصبانی!

به گزارش سایت خبری پرسون، ایده گروه خونی که بر شخصیت فرد تأثیر می‌گذارد به ژاپن محدود نمی‌شود و حتی ممکن است از آنجا سرچشمه نگیرد. بر اساس مقاله‌ای در مجله «Scientific American»، فیلسوفان باستانی مانند بقراط و ارسطو مفهوم شخصیت افراد را بر اساس گروه‌های خونی مختلف بررسی کردند.

در جامعه ژاپنی، ممکن است برای راحت‌کردن برقراری ارتباط افراد از یکدیگر در خصوص گروه خونی سوالاتی بپرسند؛ شاید از این موضوع تعجب کنید که یک نظریه شخصیتی گروه خونی کامل وجود دارد که در ژاپن رایج شده است.

مفهوم شخصیت‌های گروه خونی ممکن است برای ما غریبه به نظر برسد، اما درک گروه خونی در برخی کشور‌ها بسیار رایج است؛ برخی معتقدند که ویژگی‌های شخصیتی ذاتاً با گروه خونی شما مرتبط است.

اگرچه ارتباط بالقوه بین گروه خونی و شخصیت ایده جالبی است، اما در حال حاضر هیچ مدرک علمی برای حمایت از نوع شخصیت خونی وجود ندارد، به این معنی که نظریه کلی شخصیت‌های گروه خونی باید بیشتر به عنوان یک کاوش سرگرم‌کننده در نظر گرفته شود تا یک پیگیری علمی!

ایده گروه خونی که بر شخصیت فرد تأثیر می‌گذارد به ژاپن محدود نمی‌شود و حتی ممکن است از آنجا سرچشمه نگیرد. بر اساس مقاله‌ای در مجله «Scientific American»، فیلسوفان باستانی مانند بقراط و ارسطو مفهوم شخصیت افراد را بر اساس گروه‌های خونی مختلف بررسی کردند.

در ادامه مقاله آمده است که پروفسور ژاپنی توکجی فوروکاوا خون را به عنوان یک ویژگی فیزیولوژیکی انتخاب کرده‌است که می‌تواند بر اساس انواع طبقه بندی شود. کار او مبنایی برای ۲۰۴ مقاله توسط محققان دیگر بود که در مورد ارتباط بین گروه‌های خونی و شخصیت بحث می‌کردند.

شخصیت افرادی که گروه خونی آن‌ها A است

افراد دارای گروه خونی A ممکن است باهوش، پرشور، حساس و همکار باشند. آن‌ها می‌توانند وفادار و صبور باشند و صلح را دوست دارند. گاهی ممکن است در مقایسه با سایر گروه‌های خونی، نسبت به چیز‌های مختلف بیش از حد حساس باشند. به عنوان مثال، آن‌ها ممکن است به آداب معاشرت و همچنین استاندارد‌های اجتماعی اهمیت زیادی بدهند.

بر اساس تئوری شخصیت گروه خونی، شخصیت‌های A دوست ندارند قوانین تعیین شده در مورد آداب معاشرت یا استاندارد‌های اجتماعی یا قوانین وضع شده را زیر پا بگذارند. شخصیت‌های این گروه خونی به عنوان تصمیم گیرندگان دقیق در نظر گرفته می‌شوند. علاوه بر این، آن‌ها در انجام چند کار کارآمد نیستند، زیرا ترجیح می‌دهند یک کار را در یک زمان انجام دهند. افراد گروه خونی A بسیار منظم هستند و ممکن است از کار‌های تصادفی خوششان نیاید.

این شخصیت‌های گروه خونی ترجیح می‌دهند همه چیز را مرتب و در جای درست نگه دارند. در واقع، آن‌ها ممکن است تمام تلاش خود را بکنند تا همه چیز را مرتب نگه دارند. آن‌ها ممکن است همه چیز را برنامه ریزی کنند و هر کاری که انجام می‌دهند ممکن است با ثبات و جدیت انجام شود. بسیاری از افراد مبتلا به OCD ممکن است در این دسته قرار گیرند و ممکن است از کمک گرفتن از یک مشاور حرفه‌ای که در صورت تمایل می‌تواند برای غلبه بر رفتار‌های وسواسی-اجباری کمک کند، بهره‌مند شوند.

شخصیت افرادی که گروه خونی آن‌ها B است

افراد دارای گروه خونی B ممکن است افراد خلاق‌تری باشند. افرادی که گروه خونی آن‌ها B است، ممکن است به سرعت تصمیم گیری کنند و در گرفتن دستور خوب نیستند. وقتی افراد گروه خونی B روی چیزی تمرکز می‌کنند، تمام تلاش خود را برای آن به کار می‌گیرند و بعید است که آن را رها کنند، حتی اگر هدف دست نیافتنی یا غیرعملی به نظر برسد.

افراد دارای گروه خونی B می‌توانند انگیزه یا تمایل بسیار قوی برای بهترین بودن در هر کاری که در ذهن خود دارند داشته باشند. با این وجود، طبق نظریه شخصیت گروه خونی، افراد دارای این گروه خونی در انجام چند کار ضعیف هستند. آن‌ها به احتمال زیاد سایر وظایف مهم را نادیده می‌گیرند و تمام تمرکز خود را بر روی هر چیزی که در حال حاضر روی آن در نظر گرفته اند متمرکز می‌کنند.

افراد گروه خونی B ممکن است به دلیل ویژگی‌های شخصیتی منفی بالقوه خود، مانند تمایل به عدم همکاری و سرسخت بودن، با تبعیض‌های زیادی روبرو شوند. جامعه عمدتاً روی جنبه منفی افراد با گروه خونی B متمرکز است، حتی اگر افراد دارای این گروه خونی (مانند هر فرد دیگری) ویژگی‌های خوب زیادی نیز دارند. در نتیجه، ممکن است تمایل به تنهایی داشته باشند و بیشتر از سایر گروه‌های خونی خود را از دیگران جدا کنند.

شخصیت افرادی که گروه خونی آن‌ها AB است

گروه خونی AB، بر اساس نظریه، ترکیبی از تیپ‌های شخصیتی A و B است. مردم شخصیت‌های AB را پیچیده و دو طرفه می‌دانند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند برون گرا باشند، اما خجالتی نیز هستند.

افراد دارای گروه خونی AB نادرترین افراد در جهان به حساب می‌آیند. افراد گروه خونی AB همدل هستند و احتمالاً هنگام تعامل با دیگران مراقب هستند. آن‌ها مطمئن می‌شوند که دیدگاه‌های دیگران را در نظر می‌گیرند. این افراد دارای مهارت‌های منطقی و تحلیلی استثنایی هستند.

ویژگی‌های منفی شخصیت AB می‌تواند شامل خودمحور بودن، غیرمسئول بودن، آسیب پذیر بودن، بلاتکلیفی، فراموشکار و انتقادی بودن، باشد.

شخصیت افرادی که گروه خونی آن‌ها O است

افراد دارای گروه خونی O به عنوان افرادی برون گرا، اهل جسارت و جسور در نظر گرفته می‌شوند. تئوری شخصیت گروه خونی بیان می‌کند که آن‌ها معمولا استاندارد‌های بالایی را برای خود تعیین می‌کنند و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن‌ها انجام می‌دهند.

گروه خونی O دارای قابلیت‌های رهبری عالی است. چیز‌های کوچک به آن‌ها مربوط نمی‌شود، و این ممکن است آن‌ها را برای افرادی در گروه خونی A که ممکن است بیش از حد حساس هستند، خودخواه جلوه دهد.

افرادی که گروه خونی آن‌ها O است نیز همچنین در دسته عصبانی‌ترین افراد دسته‌بندی می‌شوند.

منبع: خبرآنلاین

547378