دادستان کل کشور:

افزایش قیمت خودرو توجیه ندارد

دادستان کل کشور با اشاره به گلایه خودروسازان درباره قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت تاکیدکرد: کارشناسان اعلام کردند بیشتر خودروها مونتاژ هستند و قسمتی هم که قطعه‌سازی است، کار، دست خودروسازان افتاده و به‌ راحتی می‌توانند نوع ارایه ماشین و زمان آن را تعیین کنند، لذا این افزایش قیمت خودرو برای جامعه توجیهی ندارد.
تصویر افزایش قیمت خودرو توجیه ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد بعدازظهر چهارشنبه در جریان سفر استانی رییس قوه قضاییه به استان کرمان در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان بم افزود: مردم می گویند زمانی که ارز گران می شود قیمت خودرو و کالاها بالا می رود چرا زمانی قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند اما قیمت خودرو و کالاها ارزان نمی شود؟

وی در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت های متعدد خودروسازی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و نقش آن در اشتغال گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص امنیت روانی جامعه که به دنبال اشتغال زایی ایجاد می شود، امروز بهترین وضعیت در بم دیده شد زیرا در کمتر از یکسال هفت هزار شغل ایجاد شده و اکنون مشکل اشتغال در این شهرستان وجود ندارد.

موحدی آزاد اظهارداشت: شرکت های خودروسازی متعدد و بزرگی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم فعال هستند که سهم قابل توجهی را در تامین خودورهای بازار در اختیار دارند.

وی تاکیدکرد:با توجه به اینکه صنعت خودروسازی حساس و حیاتی برای اقتصاد هر کشوری محسوب می شود با حمایت قضایی مشکلات و موانع حقوقی و قضایی برخی از این شرکت ها نیز برطرف شده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به مسائل مطرح شده در این نشست گفت: بررسی مشکلات برخی شرکت های دیگر مانند خودروسازی ریگان خودرو نیز در دستور کار قرار می گیرد.

وی بیان کرد: پرداختن به مسایل اقتصادی و حمایت از بنگاه‌های تولیدی در شرح وظایف دستگاه قضایی نیست اما با توجه به منویات مقام معظم رهبری نسبت به مسایل اقتصادی و حمایت از تولید داخلی، این نگاه به صورت جدی در دستگاه قضایی دنبال شده و رییس قوه قضاییه نیز دستورهای مختلفی را در این زمینه صادر کرد و بر حمایت از تولید و اشتغال تاکید دارد.

قدرت دفاعی ما امنیت ساز است

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به تجربه خوبی که در هشت سال دفاع مقدس به دست آوردیم ادامه داد: امروز توانستیم به دلیل همان تجربه قدرت دفاعی را به حدی ارتقا دهیم که سپر و امنیت ساز باشد.

موحدی آزاد اظهارداشت: در بحث هسته ای یکی تجربه و دیگری تمرکز داریم به طوری که در بحث هسته ای نیز تمرکز داشتیم و فرمانده کل قوا اجازه ندادند که ارتش و سپاه که کارشان تقویت بنیه دفاعی است وارد مسایل سیاسی شوند.

وی توضیح داد: کارشناسان خودروسازی نیز باید در مدیریت تمرکز کنند، هر شرکت نوآوری خاص خود را داشته باشد و استعدادهای نهفته را شکوفا کنند تا کیفیت به نسبت تنوع بهتر شود.

موحدی آزاد تصریح کرد: متاسفانه سوءاستفاده ها و سوءمدیریت هایی وجود دارد، به طوری که شخصی وارد کار شده و نتوانسته به‌موقع کار را سودآور کند، به خاطر تحریم نیز سهل انگاری هایی کرده و اقساط بانک را نپرداخته است.

به گفته وی در این شرایط بانک برای دریافت اقساط ورود می‌کند و سپس قوه قضاییه واسطه می‌شود و مهلت می‌گیرد تا واحد تولیدی به کار خود ادامه دهد و اشتغال حتی برای یک نفر متوقف نشود.

دادستان کل کرمان گفت: قوه قضاییه مجری نیست بلکه مطالبه گر است اما قدرت ابزاری دارد که از آن استفاده می کند به طوری که در استان کرمان ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه در مزایده به فروش می رسد.

در این نشست مدیران و نمایندگان شرکت های خودروسازی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید مسائل و مشکلات خود را با دادستان کل کشور مطرح کردند؛ همچنین در این نشست موضوعات دیگری از جمله موانع موجود در خصوص تولید و صادرات خرما، مشکلات ثبتی و مالکیتی شهرک امید( سکونتگاه غیررسمی قشمی)، مشکلات ناشی از پرداخت تسهیلات بانکی به زلزله زدگان مربوط به سال ۸۲ و غیره مطرح شد و دادستان کل کشور رسیدگی به آنها را در دستور کار قرار داد.

شهرستان بم در ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه صبح امروز در جریان سفری یکروزه به استان کرمان سفر کرده است؛ در جریان این سفر ۲۰ نفر از اعضای شورای عالی قضایی کشور نیز شامل معاونان و روسای سازمان های تابعه وی را در استان همراهی می‌کنند.

منبع: ایرنا

546526