توزیع کالابرگ الکترونیک، راه حل حذف شکاف قیمتی بازار گوشت و مرغ

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید کالابرگ الکترونیک را توزیع و براساس استانداردهای موجود به دهک‌های مختلف مرغ تحویل دهد و قیمت را بر اساس آنالیز دقیق تعیین کند.

تصویر توزیع کالابرگ الکترونیک، راه حل حذف شکاف قیمتی بازار گوشت و مرغ

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام احد آزادی خواه اظهار کرد: با توجه به قیمت بالای گوشت مرغ در بازار، قیمت مرغ تابع متغیرهایی مختلفی است که باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین متغییرهای عدم وارد کردن ضرر و زیان همزمان به تولیدکننده و مصرف کننده است؛ گفت: قیمت گذاری زمانی صحیح است که بتواند نیازمندی‌ها و ضرورت‌های تولیدکننده را تأمین کند، در حال حاضر به دلیل پایین آمدن قدرت خرید مردم و عدم توزیع کالابرگ الکترونیک توسط دولت بعد از مردمی سازی یارانه‌ها شاهد وجود شکاف قیمتی در بازار گوشت مرغ هستیم.

رئیس کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان بر اساس آنالیزی که ارائه می‌کنند، این است که قیمت اعلامی دولت زیان آنها را به همراه دارد، ادامه داد: از سوی دیگر اگر قیمت مورد درخواست مرغداران را عمل کنیم مصرف کنندگان با زیان مواجه می‌شوند و قدرت خرید آنها به صفر می‌رسد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه گفت: دولت باید کالابرگ الکترونیک را توزیع و بر اساس استانداردهای موجود به دهک‌های مختلف مرغ تحویل دهد و قیمت را بر اساس آنالیز دقیق تعیین کند؛ جز این نیز راهی وجود ندارد.

487834