تولید شیرخشک در داخل ارزبری کمتری دارد

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک گفت: با تخصیص ارز به مقدار مورد نیاز به شرکت‌های تولیدکننده می‌توان پاسخگوی کمبود فعلی شیرخشک در کشور شد.

تصویر تولید شیرخشک در داخل ارزبری کمتری دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، هانی تحویل‌زاده با بیان اینکه علت بروز مشکل کمبود شیرخشک در کشور عدم توجه به تامین به موقع و کافی ارز برای شرکت‌های تولیدکننده جهت واردات مواد اولیه است، گفت: اگر موضوع عدم تخصیص ارز همچنان باقی باشد، کمبود شیرخشک به هیچ وجه با واردات حل شدنی نیست. بنابراین لازم است سازمان غذا و دارو بیشترین ارز را به شرکت‌های تولیدکننده و به خصوص کارخانجاتی که تعطیل بوده و یا در حال تعطیل شدن هستند، اختصاص دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون ظرفیت خالی یکی از شرکت‌های تولیدکننده جهت تولید شیرخشک اطفال تا ۲۴ میلیون عدد شیر در سال است (۱۰ میلیون قوطی فلزی و ۱۴ میلیون جعبه مقوایی) و همین‌طور ظرفیت تولید سالانه یکی دیگر از شرکت‌ها ۱۰ میلیون عدد قوطی فلزی است که به دلایلی نسبت به تخصیص ارز به این دو شرکت کوتاهی شده و یکی از این شرکت‌ها تعطیل و دیگری در حال تعطیل شدن است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد اضافه کرد: همین طور می‌توان از ظرفیت یکی دیگر از شرکت‌ها که ظرفیت سالانه ۲۰ میلیون عدد تولید شیرخشک را دارد استفاده کرد که هم اکنون به علت عدم وجود مواد اولیه تعطیل است.

وی تصریح کرد: با توجه به اظهارات سازمان غذا و دارو که کل کمبود شیرخشک کودک در کشور را حدود ۵ الی ۶ میلیون عدد اعلام کرد، بنابراین با تخصیص ارز به مقدار مورد نیاز به شرکت‌های تولید کننده می‌توان پاسخگوی کمبود فعلی در کشور شد.

تحویل زاده در پایان گفت: همانگونه که چندین بار نیز اعلام کردیم واردات چند برابر تولید ارزبری دارد و تولید داخلی علاوه بر ارزبری کمتر، موجب اشتغال در کشور نیز خواهد شد. همچنین تنها راه حل کمبود مقطعی شیرخشک کودک، دعوت از شرکت‌های تولیدکننده جهت حل مشکل و استفاده از ظرفیت بلااستفاده آنها است.

منبع: مهر

545951