معاون وزیر بهداشت:

یکی از بزرگترین تولیدکننندگان شیرخشک کشور در مشهد فعال است

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذ او دارو گفت: یکی از بزرگترین تولیدکننندگان شیرخشک کشور در مشهد فعال است و با همکاری این شرکت تولیدکننده کمبودهای این حوزه جبران شد.
تصویر یکی از بزرگترین تولیدکننندگان شیرخشک کشور در مشهد فعال است

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدحیدر محمدی در حاشیه برگزاری اجلاس شورای کلان منطقه ۹ کشور، اظهار کرد: با توجه به زائر پذیر بودن شهر مشهد، در حوزه دارو نگاه ویژه‌ای به مشهد داریم و با تدابیر صورت گرفته متناسب با نیاز زائران و مجاوران امام رضا(ع) سهمیه فعلی را اصلاح می‌کنیم و برای برنامه هفتم توسعه نگاهی ویژه در حوزه غذاودارو داشته‌ایم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برای فصل‌های پائیز و زمستان امسال برنامه‌ ویژه‌ای در بحث تأمین واکسن آنفلوانزا داشتیم، خاطرنشان کرد: برای واکسن آنفلوآنزا باید اشاره کنیم که واکسن‌های داخلی و خارجی آنفلوآنزا به میزان کافی به مراکز بهداشت و داروخانه‌ها تخصیص یافته و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

محمدی تأکید کرد: به عموم مردم به‌خصوص اطفال، سالمندان، مادران باردار، بیماران خاص، زمینه‌ای، مزمن و پیوندی توصیه بر انجام واکسیناسیون آنفلوآنزا و استفاده از ماسک داریم و اینکه در زمانی که هوای سرد و آلودگی هوا داریم از خروج‌های غیرضرور از منزل خودداری نمایند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی اضافه کرد: البته این موضوع به حساسیت زمان کرونا نبوده و جای هیچگونه نگرانی برای مردم نیست و صرفاً بر رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه و همچنین انجام واکسیناسیون، حفظ فاصله اجتماعی، عدم حضور در جمع‌های شلوغ و استفاده از ماسک در جهت حفظ سلامت مردم و عدم ایجاد مشکل برای آنها در روزهای سرد سال تأکید داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: همچنین برای ساختمان جدید آزمایشگاه غذا و دارو مشهد در منطقه خیام این شهر همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی مشهد و معاونت غذاودارو این دانشگاه خواهیم داشت و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

منبع: ایسنا

560618