رییس موسسه آموزش عالی زند شیراز خبر داد:

26 مهرماه نخستین همایش‌ ملی علوم کاربردی سلامت در شیراز برگزار می شود

رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز‌ گفت: برای نخستین بار همایش‌ ملی علوم کاربردی سلامت با هدف پیشگیری از بیماری‌های‌ ناشی از‌ کم تحرکی در شیراز برگزار می شود.
تصویر 26 مهرماه نخستین همایش‌ ملی علوم کاربردی سلامت در شیراز برگزار می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، رییس موسسه آموزش عالی زند شیراز گفت: نخستین همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی ۲۶ و ۲۷ ماه جاری در شیراز برگزار می شود.

ابراهیم حسینی پیش‌ ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با همکاری دانشگاه‌های برتر کشور با هدف نحوه چگونگی سیر و شرایط لازم برای بهبود وضعیت جسمانی، تشویق فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزشی راه‌کارهای اهمیت سلامت برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: همایش با استقبال کم نظیر دانشجویان روبه‌رو شده و تعداد زیادی برای شرکت در این نشست علمی ورزشی ثبت نام کرده‌اند.

همچنین معاون پژوهشی و مدیر اجرایی همایش در ادامه این نشست افزود: چکیده مقاله‌های ارائه شده در این همایش به صورت کتاب چاپ و در اختیار اساتید و دانشجویان گذاشته می شود.

شیوا صدیقی بیان داشت: دانشگاه خوارزمی، فدراسیون ورزشی، پژهشکده علوم حرکتی، هیئت دوچرخه سواری و نیز موسسه استعدادیابی در این همایش حضور فعال دارند.

دبیر هماش در ادامه نشست خبری ابراز داشت: فیزیولوژی ورزشی، علم تمرین در زمینه سلامت، فعالیت‌های ورزشی گروه‌های خاص، مسائل قلبی، عروقی، کبد چرب، پیشگیری از چاقی و نیز رابطه مقابله با بیماری سرطان از طریق ورزش از دیگر محورهای همایش است.

هما شیخ خانی ابراز داشت: پس از فراخوان، تعداد ۱۷۰ مقابله به دبیرخانه همایش ارسال و بعد از بررسی وارزیابی از سوی کارشناسان و کمیته داوران ۱۰۰ مقاله به صورت شفاهی و پوستر معرفی شدند.

در ادامه نیز دبیر علمی نخستین همایش ملی مطالعات کاربردی در علوم ورزشی سلامتتصریح کرد: اطلاع رسانی نوین در مورد تاثیر ورزش در سلامت جسمی، روحی و روانی آحاد جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها، اصول تمرین‌ و آسیب‌ شناسی ورزشی، بیومکانیک روانشناسی ورزشی از دیگر اهداف همایش است.

اسکندر رحیمی اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد شرکت کنندگان در نخستین همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی و سلامت از اساتید خارج از استان فارس بوده و نیز شرکت کنندکان در مورد اهمیت و تشویق نوجوانان، جوانان و به ویژه بانوان به ورزش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

543937