آمریکایی‌ها نگرانند «اسراییل افکار عمومی را علیه خود کند»

در گزارشی با استناد به اظهارات منابع مطلع آمده است که مقامات دولت آمریکا در گفت‌وگوهای غیرعلنی با همتایان خود در رژیم صهیونیستی به آن‌ها توصیه می‌کنند که در غزه مطابق قوانین بین‌المللی عمل کرده و در مقابل حماس خویشتن‌داری کنند.
تصویر آمریکایی‌ها نگرانند «اسراییل افکار عمومی را علیه خود کند»

به گزارش سایت خبری پرسون، دو مقام رسمی پیشین و یک مقام رسمی فعلی گفتند که با تهدیدهای رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی به غزه، مقامات دولت جو بایدن به همتایان خود در رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهند که خویشتن‌داری کرده و از به بارآوردن تلفات سنگین در میان غیرنظامیان و فجایع انسانی خودداری کنند.

شبکه‌ ان‌بی‌سی نیوز در گزارشی نوشت که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا بر «حق» رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود در پی حمله حماس تاکید کرده است که به کشته شدن بیش از هزار و ۳۰۰ غیرنظامی ساکن اراضی اشغالی و سربازان صهیونیست منجر شد. اظهارات بایدن نشان می‌دهد که او آماده است تا حدی به رژیم اشغالگر قدس برای تداوم حملات زمینی و هوایی‌اش علیه حماس آزادی عمل بدهد.

در این گزارش، با اشاره به بخشی از سخنرانی سه‌شنبه گذشته بایدن در پی عملیات گسترده «طوفان الاقصی» توسط جنبش حماس فلسطین علیه رژیم صهیونیستی که در آن اقدام حماس را «اقدامی از سر شرارت محض» تلقی کرده بود، آمده است: با این وجود، در همین سخنرانی، بایدن در پیامی کوتاه اما گویا به ضرورت پرهیز از کشتار حساب‌نشده و کورکورانه غیرنظامیان با پیش رفتن جنگ به منطقه‌ای ساحلی با جمعیتی در حدود ۲ میلیون نفر اشاره کرد که هیچ مسیری برای فرار از آن وجود ندارد. بایدن گفت که در گفت‌وگویی که پیش از آن با بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انجام داده بود، درباره این صحبت کرده‌اند که «دموکراسی‌های مستحکمی مانند اسراییل و آمریکا» بیهوده غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند.

ان‌بی‌سی نیوز به بازنشر این اظهارات بایدن پرداخته و به نقل از او نوشت: «تروریست‌ها عمدا غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، آن‌ها را می‌کشند. ما به قوانین جنگ پایبندیم. این موضوع مهم است. تفاوتی (میان این دو) وجود دارد.»

منبع: مهر

533744