انسولین‌های نسل جدید چه مزیت‌هایی دارند

یک فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: انسولین‌های نسل جدید نسبت به انسولین های قدیمی دارای مزیت هایی برای بیماران دیابتی هستند.
تصویر انسولین‌های نسل جدید چه مزیت‌هایی دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، سید محسن خوش‌نیت نیکو افزود: از جمله مهم‌ترین مزایای انسولین‌های نسل جدید این است که در روز یکبار تزریق می‌شوند و در موارد خیلی کم روزی دو بار تزریق می‌شوند، در صورتی که انسولین نسل قدیم باید چند بار در روز و در یک ساعت خاص تزریق شود.

وی ادامه داد: انسولین نسل جدید شامل ۷۰ درصد انسولین بسیار طولانی اثر که اثر آن حدود ۴۰ ساعت در بدن ماندگاری دارد و ۳۰ درصد انسولین سریع الاثر است که وجود همین ترکیب سبب می‌شود فرد مبتلا به دیابت کنترل همزمان قند ناشتا و بعد از غذا را با حداقل اُفت قندخون تجربه کند و در عین حال نوسانات قندخون کمتری را دارا باشد.

خوش‌نیت نیکو افزود: همچنین ترکیب این دو داروی اثرگذار در یک محصول، امکان تجویز یکبار در روز این دارو را فراهم کرده که نسبت به مصرف جداگانه اجزا، صرفه اقتصادی بیشتری برای بیمار به همراه دارد.

این فوق‌تخصص غدد و متابولیسم ادامه داد: از دیگر مزایای انسولین‌های نسل جدید این است که می‌توان ساعات مختلف روز از آنها استفاده کرد. به طور مثال اگر فرد در وعده ناهار غذای پرکالری مصرف کرد می‌تواند انسولین را ظهر استفاده کند و اگر شب غذای پرکالری مصرف کرد تزریق انسولین را به شب موکول می‌کند.

وی گفت: انسولین‌های نسل جدید در داخل کشور تولید می‌شوند و امکان برخورداری از مزایای آن با قیمت مناسب فراهم است و امیدواریم تحت پوشش بیمه نیز قرار بگیرد تا مردم با قیمت بسیار مناسب‌تری به آن دسترسی یابند.

منبع: مهر

522128