ظرفیت گردشگری قشم معادل 13 استان کشور است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: ظرفیت گردشگری قشم معادل 13 استان کشور است و وظیفه داریم این ظرفیت ها را به ایران و دنیا بشناسانیم.
تصویر ظرفیت گردشگری قشم معادل 13 استان کشور است

به گزارش سایت خبری پرسون از قشم، غلامرضا خلیلی نیا معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور امروز در نشست فعالان حوزه گردشگری با محوریت گردشگری، سرمایه گذاری سبز و توسعه پایدار که عصر امروز 6 مهرماه 1402 در جزیره قشم برگزار شد، گفت: مناطق آزاد هرساله میزبان گردشگران با جمعیتی 12 برابر جمعیت ساکن خود هستند و جاذبه های گردشگری بکری در حوزه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی دارند.
وی توسعه زیرساخت ها را لازمه ارتقا صنعت گردشگری در مناطق دانست و افزود: در رویکرد جدید این معاونت، گسترش عدالت، تقویت هویت ایران اسلامی و بومی، گردشگری خانواده، تنوع بخشی به صنعت گردشگری، تقویت نگاه تخصصی و جهانی به این صنعت و فعال سازی گردشگری بین مناطق مورد نظر است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور همچنین از طرح یامال به عنوان طرحی قابل تقدیر در حوزه گسترش عدالت و معرفی هویت اسلامی و بومی یاد کرد ادامه داد: منطقه آزاد قشم با ظرفیت بالایی که در بخش های مختلف گردشگری دارد در حوزه صنایع دستی و بومگردی ها بسیار موفق عمل کرده و به تنهایی توان برابری با 13 استان کشور را از نظر جاذبه های گردشگری دارد.

اقدامات قابل تقدیر منطقه آزاد قشم در حوزه گردشگری

یحیی نقی‌زاده محجوب، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور نیز در این جلسه با اشاره به رویکرد حمایتی مسوولان سطوح عالی کشور نسبت به توسعه صنعت گردشگری گفت: اقدام منطقه آزاد قشم برای ارتقا سطح گردشگری در یک چارچوب اصولی با استفاده از مشارکت جامعه محلی و متناسب با داشته های جزیره، قابل تقدیر است.

وی شعار امسال هفته گردشگری با عنوان گردشگری و سرمایه گذاری سبز را تاکیدی بر مشارکت جوامع برای رفع چالش های زیستی و حمایت از تفکر بومی برای توسعه مناطق دانست.

در ادامه جمشید حمزه زاده، رییس جامعه هتل‌داران ایران از برپایی جلساتی با اعضای جامعه هتلداران قشم خبر داد و افزود: راه های افزایش همکاری برای توسعه هتل سازی در قشم، استاندارها و آموزش برای ارتقا سطح کارکنان از موضوعات مطرح شده در این جلسات بود.

وی ارزان سازی سفر را بدون ایجاد زیرساخت و حمایت عملی از فعالان گردشگری امری ناممکن خواند و ادامه داد: نگاه مسوولان، تعاریف شفاهی از گردشگری است و نه عملی و لازم است برای دستیابی به کاهش هزینه های سفر، تسهیلات و معافیت های ویژه برای سرمایه گذاران عرصه گردشگری در نظر گرفته شود.

ابراهیم رستم گورانی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم نیز خواستار مشارکت جمعی برای کاهش مشکلات در صنعت گردشگری شد و گفت: فراهم سازی زیرساخت ها با کمک به ارتقا کیفیت زندگی ساکنان جزیره، به افزایش جذب گردشگر کمک می کند.

یادآور می شود، در این جلسه کمیل شاهی، مدیر فناوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد قشم از سامانه تمام الکترونیک اخذ مجوزهای گردشگری رونمایی کرد.

در این نشست نوید فلاحت، مدیر هنری شرکت هنر خلاق ماموت به ارائه طرح برندینگ و علی پوزن، مدیرعامل شرکت تعاونی گوران به ارائه تجربه موفق گردشگری با رویکرد مشارکت اجتماعی پرداختند.

در نشست فعالان حوزه گردشگری با محوریت گردشگری، سرمایه گذاری سبز و توسعه پایدار که عصر امروز 6 مهرماه 1402 برگزار شد، یحیی نقی‌زاده محجوب، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور، غلامرضا خلیلی نیا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، علی قجری، مدیرکل فرهنگی، هنری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، جمشید حمزه زاده، رییس جامعه هتل‌داران ایران و اعضا هیأت مدیره این جامعه به همراه فعالان بخش های مختلف گردشگری جزیره نیز حضور داشتند.

منبع: فارس

521803