راه یابی فیلم کوتاه «باربی» به پنجمین جشنواره سیمرغ خراسان رضوی

فیلم کوتاه باربی با کارگردانی مشترک آقای داریوش ابریشمی و خانم ندا برات زاده یادگار به پنجمین جشنواره سیمرغ خراسان رضوی راه یافت.
تصویر راه یابی فیلم کوتاه «باربی» به پنجمین جشنواره سیمرغ خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون، داریوش ابریشمی، کارگردان این اثر در حاشیه اکران این فیلم کوتاه گفت : باربی فریاد بی صدای بسیاری از دختران مظلوم سرزمین ماست که از دیدگاه من و خانم یادگار ،پرداختن به این موضوع با حربه جیغ بنفش در این برهه لازم بود چرا که این معضل بسیار آزاردهنده می باشد و امیدوارم این مشکلات عمیق تر نشود.

وی افزود : ظلم موردتایید هیچ ذهن سالم و پاسخگویی نیست اما پذیرش ظلم بسیار ناپسندست و انسانی که ظلم را قبول می کند در واقع اصل تجاوز به حقوق انسانی خودش رو پذیرفته و به مرور این ظلم در اون نهادینه شده و تبدیل به عادت می شود و تمام سعی بر این هست که مخاطب با مفهوم عدم پذیرش ظلم بیشتر آشنا شوند.

ابریشمی تاکید کرد : در واقع حرف من نکوهش ظلم پذیری است و درانتها ادای احترامی به فیلمساز مولف سینمای ایتالیا ویتوریو دسیکاست که سینما رو با این فیلمساز شناختم.

ندا برات زاده یادگار دیگر کارگردان این فیلم کوتاه گفت: بسیاری از افراد در هر جامعه ایی ممکن است در دوران کودکی نتوانند فعالیت های کودکانه طبیعی را داشته باشند و این فعالیت های کودکانه در بزرگسالی ممکن است بروز کنند و چه بسیار بزرگسالانی که گاهی اوقات رفتارهای کودکانه بروز می دهند که شاید از دید سایر اعضای جامعه این موضوع قابل هضم نباشد.

گفتنی است؛ این دوره از جشنواره بدون بخش نظر مردمی برگزار شده که همین امر موجب بروز انتقادهای اهالی سینما می باشد. همچنین قابل ذکر است ؛در فیلم کوتاه باربی خانم برات زاده یادگار به عنوان نویسنده و تهیه کننده و کارگردانی این اثر به صورت اشتراکی با آقای داریوش ابریشمی انجام شده است.

خبرنگار: مریم ضیغمی محمدی

521120