«خانه‌ای نزدیک خورشید» در بنگلادش و مراکش

فیلم کوتاه «خانه‌ای نزدیک خورشید» تولید مشترک آلمان و ایران، به نویسندگی و کارگردانی مریم صمدی و رونی شاملییان به دو جشنواره در بنگلادش و مراکش راه یافت.
تصویر «خانه‌ای نزدیک خورشید» در بنگلادش و مراکش

به گزارش سایت خبری پرسون، فیلم کوتاه «خانه‌ای نزدیک خورشید» به نویسندگی و کارگردانی مریم صمدی و رونی شاملییان و تهیه‌کنندگی مشترک رونی شاملییان، الهه گودرزی و مریم صمدی به بخش مسابقه فیلم‌های معنوی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی داکا در بنگلادش و بیست و هشتمین جشنواره رباط مراکش راه پیدا کرد.

جشنواره داکا از معتبرترین جشنواره‌های آسیا است که ۲۰ تا ۲۸ ژانویه (۳۰ دی تا هشتم بهمن ۱۴۰۲) در داکا پایتخت بنگلادش و جشنواره رباط مراکش نیز ۱۰ تا ۱۷ نوامبر برگزار می‌شود.

در خلاصه داستان «خانه‌ای نزدیک خورشید» آمده است: «مردی در شهر کوبانی (روژآوا کردستان سوریه) خیاط خانه‌اش را بعد از حمله‌های داعش نمی‌خواهد ترک کند. او امیدوار است مشتری‌هایش برگردند و همیشه با کسانی که در اتاق در بسته هستند صحبت می‌کند، تا اینکه یک روز می‌خواهد غذای مخصوص برای کسایی که در اتاق هستند درست کند و برای تهیه مواد غذایی بیرون می‌رود. او زمانی که برمی‌گردد می‌بیند کسانی وارد خانه‌اش شده و همه چیز را به هم ریختنه‌اند. او تصمیم می‌گیرد دیوار اتاق را خراب کند و نور خورشید را به دختر و زنش هدیه کند.»

رونی شاملییان، رسول بانگین و کاملییا شاهین (بازیگر خردسال) از بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

دیگر عوامل فیلم کوتاه «خانه‌ای نزدیک خورشید» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: امیر علی ویسی، مدیر صدابرداری: ایرج نوروزی، تدوین: توفیق امانی، موسیقی: محمود برازی، صداگذاری: ایرج نوروزی، اتالوناژ: محمود نوری، گریم: یونس عباسپورگولی، مدیر تولید: بابک علی‌زاده، عکاس: هاوار رحیمی، طراح صحنه: زانیار محمدی نیکو، دستیار صحنه: مجتبی علی دوست، برنامه ریز و دستیار یک کارگردان: گشین محمدیان، منشی صحنه: گشین محمدیان، تیزر: نالی مارونسی، پوستر: سلیمان قوی پنجه، دستیار دوم کارگردان و دستیار تهیه: سروناز صمدی، دستیار صدابردار: یوسف طرهانی، دستیاران فیلمبرداری: نیما باغی، احد افسر، تدارکات: علی راد.

پخش بین‌الملل برعهده الهه گودرزی (مینروا فیلم) است.

منبع: ایرنا

545727