نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «فانوس» در دامغان فراخوان داد

دبیر نخستین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «فانوس» با اشاره به انتشار فراخوان این جشنواره گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی فیلم کوتاه «فانوس» بیستم آبان ۱۴۰۲ است.

تصویر نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «فانوس» در دامغان فراخوان داد

به گزارش سایت خبری پرسون، فراز منجمی ملکی روز پنجشنبه افزود: دبیرخانه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «فانوس» تاریخ ۱۵ مهر لغایت ۲۰ آبان آماده دریافت آثار دانشجویان در ۲ بخش فیلم کوتاه (داستانی، تجربی و مستند) و فیلمنامه ساخته نشده است.

وی بیان کرد: این جشنواره زیر نظر دانشکده هنر دانشگاه دامغان برگزار می‌شود و جایزه ویژه‌ای به منظور یادبود به نام «علی معلم» شاعر فقید دامغانی و چهره فرهنگی کشور اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه دریافت آثار نخستین دوره از جشنواره فیلم کوتاه فانوس تنها از طریق نشانی اینترنتی امکانپذیر است، ادامه داد: پایگاه اینترنتی این جشنواره از تاریخ ۱۵ مهر آماده دریافت آثار خواهد بود.

دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «فانوس» تاکید کرد: فایلها باید به صورت لینک گوگل درایو از طریق سایت بارگذاری شود و دستور العمل بارگذاری و ثبت آثار به تفصیل بر روی سایت جشنواره قرار دارد.

وی نشانی دبیرخانه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «فانوس» را استان سمنان- شهرستان دامغان- جاده چشمه علی- دانشگاه دامغان- دانشکده هنر به کدپستی ۳۶۷۱۶ - ۴۵۶۶۷ عنوان و درباره شرایط عمومی برای شرکت در بخش فیلم کوتاه جشنواره اضافه کرد: بنا بر سیاست‌های جشنواره دانشجویی، تنها آثاری مورد پذیرش است که کارگردان و یا تیم کارگردانی دانشجو باشند.

منجمی ملکی با اشاره به اینکه ارسال آثار نیز تنها از بستر اینترنتی و مجرای مجازی امکان‌پذیر است و ثبت نام فقط در یکی از بخشهای داستانی، تجربی و مستند برای هر یک از آثار صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: حداکثر مدت زمان نمایش فیلم‌ها، با احتساب تیتراژ آغازین و پایانی، ۳۰ دقیقه باید باشد و فیلم‌های ارسالی می‌بایست از آذر سال ۱۴۰۰ به بعد تولید شده باشند.

دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «فانوس» با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره حق آن را دارد که به صلاح دید خود از هر بخشی از آثار ارسالی تا مدت یک دقیقه انتخاب و برای ساخت تیزر از آن استفاده کند، ادامه داد: پس از ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام، امکان ویرایش آن وجود ندارد، پس از راهیابی آثار منتخب به بخش رقابتی جشنواره، نسخه اصلی آثار از صاحبان اثر دریافت می‌شود.

شرایط فنی آثار ارسالی به نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «فانوس» در دانشگاه دامغان در استان سمنان نیز به این شرح اعلام شد: Format: H۲۶۴ (MPEG ۴ AVC)، Fild Order: progressive، Pixel Aspect: Square Pixel (۱.۰) recommended، Width and HEIGHT: ۱۲۸۰*۷۲۰ HD، Frame Rate: ۲۵۰ OR ۲۴ frame (۲۵ fps recommended)، Audio: Format: AAC or Mp۳, strereo Max audio Sample rate: ۴۸kHz Max Bitrate: ۳۲۰kbps

منبع: ایرنا

520980