ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان آزمون «دبیری» تا پایان شهریور

مجموعا ۴۲ هزار و ۶۶۳ نفر از ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ شرکت کننده آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموزی برای ارزیابی تکمیلی فراخوانده شده‌اند.
تصویر ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان آزمون «دبیری» تا پایان شهریور

به گزارش سایت خبری پرسون، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموزی ۱۲ مرداد سال جاری برگزار و حدودا دو هفته قبل نتایج اولیه آن از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام شد.

تعداد کل شرکت کنندگان در ۲۹ گروه شغلی این آزمون ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر بود اما حدود سه برابر ظرفیت پذیرفته‌شدگان برای شرکت در مرحله ارزیابی تکمیلی فراخوانده شده تا نهایتا بر اساس نتایج این آزمون ۲۲ هزار و ۱۸۴ دبیر و هنرآموز و به تفکیک حدود ۱۹ هزار دبیر و ۳۰۰۰ هنرآموز جذب وزارت آموزش و پرورش شوند.

۴۲ هزار و ۶۶۳ نفر برای ارزیابی تکمیلی فراخوانده شده‌اند

محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، درباره آخرین وضعیت برگزاری ارزیابی تکمیلی پذیرفته شدگان مرحله اول این آزمون، اظهار کرد: پس از اعلام نتایج، برنامه ریزی برای تکمیل مدارک و بررسی صلاحیت عمومی و حرفه‌ای معلمان انجام شد. از روز شنبه هفته قبل (۱۱ شهریور) فرآیند تحویل مدارک و بررسی مدارک داوطلبان و مصاحبه عمومی آغاز شد.

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه ۱۳ شهریور نیز ارزیابی تکمیلی داوطلبان شروع شد و تا کنون ادامه دارد، افزود: در فرآیند ارزیابی تکمیلی شایستگی داوطلبان با چهار ابزار احراز و سنجیده می‌شود. احراز صلاحیت با رویکرد تحولی برای جذب و انتخاب بهترین معلمان است به طوری که هم شایستگی‌های عمومی و هم شایستگی‌های حرفه‌ای و تخصصی سنجیده و بهترین‌ها جذب می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه چه تعداد وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شده‌اند؟، توضیح داد: مجموعا ۴۲ هزار و ۶۶۳ نفری که طبق اعلام سازمان سنجش در مرحله اول پذیرفته شدند، برایشان پیامکی ارسال می‌شود و طبق اعلام استان‌ها و برنامه زمان بندی تعیین شده برای تحویل مدارک و ارزیابی صلاحیت عمومی که ابزار اول ارزیابی است، دعوت می‌شوند تا بهترین‌ها انتخاب شوند.

تکمیل فرآیند ارزیابی تکمیلی تا پایان شهریور

کاظمی با بیان اینکه سعی داریم تا پایان شهریور ماه این فرآیند به اتمام برسد، گفت: ممکن است برخی استانها تا شنبه هفته آینده فرآیند ارزیابی تکمیلی خود را به اتمام برسانند اما ممکن است ارزیابی تکمیلی برای استان‌هایی که ظرفیت بالاتری دارند تا پایان شهریورماه طول کشد.

به گفته وی، نتایج نهایی پذیرفته شدگان این آزمون پس از جمع بندی وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا

510141