آنچه در نشست سالیانه موزه ها و کتابخانه ها در چین گذشت

نشست خبری سالانه موزه های چین و کتابخانه های چین در روز 17 آگوست 2023 در پکن برگزار شد.

تصویر آنچه در نشست سالیانه موزه ها و کتابخانه ها در چین گذشت

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از خبرگزاری شین هوا، این نشست به همت وزارت فرهنگ و گردشگری چین و انجمن موزه های چین و انجمن کتابخانه های چین تشکیل شد.

در این نشست، موضوع سالانه موزه های چین و کتابخانه های چین 2023، "موزه ها و کتابخانه ها: فضاهای عمومی برای یادگیری و مشارکت" اعلام شد.

همچنین در این نشست برنامه های سالانه موزه های چین و کتابخانه های چین 2023 اعلام شد. این برنامه ها شامل نمایشگاه ها، برنامه های آموزشی، و رویدادهای فرهنگی است.

از ۱ آگوست ۲۰۲۳، موزه پرینس گانک و موزه جینگژن ایمپریال کیلن با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری چین، نمایشگاه ویژه "شکوفه های چهار فصل" - چینی های سلسله مینگ از سایت سلطنتی Jingdezhen را در سالن "لدائو" برگزار کردند.

این نمایشگاه 99 اثر هنری چینی های سلسله مینگ را به نمایش گذاشت که از سایت سلطنتی Jingdezhen حفاری و بازسازی شده اند، از جمله آثار منحصر به فرد و گرانبها. این نمایشگاه تاریخ، فرهنگ و ارزش هنری کشور چین را با همکاری موزه های مذکور به نمایش می گذارد.

به عبارت دیگر، این نمایشگاه با توجه به چهار فصل سال و با استفاده از چینی های سلسله مینگ با طرح های گل و گیاه و همچنین ظروف چای، گل و عطر، یک گفتگوی بین گذشته و حال برگزار می شود.

509275