افتتاح کتابخانه عمومی شهید آرشام سرایداران

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، کتابخانه عمومی شهید آرشام سرایداران بهره‌برداری رسید.
تصویر افتتاح کتابخانه عمومی شهید آرشام سرایداران

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه عمومی شهید آرشام سرایداران با حضور مقام‌های محلی و استانی به بهره‌برداری رسید.

مهدی رمضانی پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از کتابخانه عمومی اظهار داشت: شهادت شهید آرشام سریداران که در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) به دست گروه تکفیری داعش به فیض شهادت دست یافته است، تاثیر مثبت‌ و تعیین کننده‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در‌ جامعه به ویژه نسل‌ جوان گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه هرگز در افتتاحیه کتابخانه‌ای حضور نداشته‌ام، خاطر‌ نشان‌ کرد: نامگذاری این‌گونه کتابخانه به نام شهید، شهادت الگوی مناسبی برای تقویت و پرورش‌ دانش‌ آموزان، دانشجویان و ترویج ارزش‌های انقلابی و فرهنگی در جامعه اسلامی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه این آیین گفت: کتابخانه شهید آرشام سرایداران در زمینی به مساحت 120 مترمربع زیربنا و اعتباری افزون بر 1.5 میلیارد تومان احداث شده است.

محمد حسین فیروزی افزود: این کتابخانه با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی به بهره‌برداری رسیده است و در این‌ راستا فرصتی‌ مناسب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نزد‌ نسل جوان است.

482376