چند سالته؟!

باید از غربگرایان سؤال کرد که «آیا در قاموس شما «‌توافق‌» غیر از «امتیاز دادن» معنای دیگری هم دارد؟!».
تصویر چند سالته؟!

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: مدعیان اصلاحات می‌گویند «‌چیزی نمانده بود که به توافق برسیم و برجام را احیاء کنیم ولی نگذاشتند»!

گفتم:‌ باید پرسید آیا در قاموس شما «‌توافق‌» غیر از «امتیاز دادن» معنای دیگری هم دارد؟!

گفت: قرار بود تحریم‌ها را لغو کنند ولی آنها را دوبرابر کردند. قرار بود امتیاز بگیرند ولی نه فقط امتیازی نگرفتند، بلکه ده‌ها امتیاز دادند و در مقابل «وعده نسیه‌» گرفتند. بنابراین باید گفت خدا پدر و مادر کسانی را بیامرزد که اجازه ندادند بیش از این ثروت و سرمایه و امکانات کشور را بر باد بدهید!

گفتم: چرا تاکنون نتوانسته‌اند فقط به عنوان نمونه حتی به یک دستاورد برجام ‌اشاره کنند؟! آقای سیف می‌گفت؛ دستاورد برجام تقریباً هیچ بوده است. آقای ظریف می‌گفت آمریکا و اروپا به تعهدات برجامی خود عمل نکردند. آقای صالحی می‌گفت آمریکا نه یک بار بلکه ده‌ها بار دبه کرده است و... خود آقای روحانی بعد از دبه کردن آمریکا می‌گفت؛ مگر دیوانه‌ایم که دوباره با آمریکا مذاکره کنیم!

گفت: به گفته خانم موگرینی، ترامپ در حالی از برجام خارج شد که روحانی تضمین کرده بود که با خروج آمریکا از برجام، ایران خارج نخواهد شد! ترامپ بارها اعلام کرد منتظر است با ایران برای تنظیم برجامی که صنایع موشکی و حضور ایران در منطقه را هم شامل بشود، مذاکره کند. عصبانیت اصلاح‌طلبان از نیروهای انقلاب برای این است که چرا نگذاشته‌اند با قبول پیشنهاد ترامپ‌، ایران و ایرانی را دربست تسلیم آمریکا کنند! و از افشای فاجعه‌ای که به ملت تحمیل کرده‌اند وحشت دارند و به سخنان صدمن یک غاز متوسل می‌شوند!

گفتم: یارو به همسایه‌اش حسادت می‌کرد از پسر همسایه پرسید؛ کلاس چندی؟ گفت؛ کلاس دوم. گفت؛ من ‌اندازه تو که بودم کلاس سوم بودم! بعد پرسید؛ حالا چند سال داری؟ گفت؛ ۹ سال. یارو گفت؛ من همسن تو که بودم ۱۱ سالم بود!

508700