عدم مشارکت سودی ندارد

در آینده خواهند گفت که چون مجموعه اصلاح طلبان رای نداشته اند وارد رقابت های انتخاباتی نشدند اما واقعیت آن است که مشارکت اکنون جزو اولویت ها نیست و این مساله در آینده صدماتی را ایجاد می کند چرا که افراد کم تجربه و ناتوان با آرای کم در قوه مقننه قرار گرفته و عملا وضعیت نامطلوبی را در قانونگذاری کشور ایجاد می کنند.
تصویر عدم مشارکت سودی ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی محمد نمازی فعال سیاسی در یادداشتی نوشت: در خاطر داریم چهره های شناخته شده سیاسی در انتخابات های قبلی همواره و در هر مرحله ای مردم را به حضور در پای صندوق های رای دعوت می کردند اما اکنون تلاشی در این زمینه صورت نمی گیرد.

اصولگرایان نیز این بار خود را به آب و آتش نمی زنند که انتخابات رقابتی ایجاد شود. از این منظر احتمالا خالص سازی در مجلس آینده را در دســتور کار قرار داده اند و این مورد اهمیت بیشتری در برابر مشارکت مردم در انتخابات برای طیفی از اصولگرایان دارد.

گویا مجلس آینده از مجلس فعلی خالص تر خواهد بود. بسیاری معتقد بودند علی لاریجانی در انتخابات کاندیدا خواهد شد و پیشنهادهای ائتلاف گون از ســوی برخی اصولگرایان هم به وی داده شد اما ظاهرا علی لاریجانی بیش از هر فردی خالص سازی را درک کرد و اعلام کرد که در آن همراهی نخواهد کرد. بیش از ۴۰ هزار نفر در انتخابات پیش رو پیش ثبت نام کرده اند که نباید آن را حسن بلکه ایراد باید دانست زیرا حضور تک تک افراد در انتخابات در معنای پایان تفکر حزب محوری در کشور است اگر چند حزب فراگیر در کشور فعال بودند نهایتا باید ۱۰۰۰ نفر در انتخابات نام نویســی می کردند نه اینکه ۴۰ هزار نفر در انتخابات ثبت نام کنند و کیهان بنویسد که حضور این حجم از ثبت نام کنندگان نشانه آماده بودن مردم برای حضور در پای صندق های رای است.

چهره های خاص در انتخابات ثبت نام نکردند این در حالی است که ثبت نام الکترونیک بود و نامزدها نیاز نبود یک روز را برای حضور در ستادهای ثبت نام وقت بگذارند. این شرایط نفعی برای کشور ندارد آن هم در شرایطی که مشکلاتی برای احیای برجام وجود دارد. با وجود این مشکلات زمانی مدیران پیگیر حل مسائل می شوند که احساس کنند مردم در صحنه هستند.

این درحالی است که فضای کشور هنوز انتخاباتی نیست. البته در آینده خواهند گفت که چون مجموعه اصلاح طلبان رای نداشته اند وارد رقابت های انتخاباتی نشدند اما واقعیت آن است که مشارکت اکنون جزو اولویت ها نیست و این مساله در آینده صدماتی را ایجاد می کند چرا که افراد کم تجربه و ناتوان با آرای کم در قوه مقننه قرار گرفته و عملا وضعیت نامطلوبی را در قانونگذاری کشور ایجاد می کنند.

منبع: آرمان ملی

507909