فرار چند ارز دیجیتال از چنگال کمیسیون بورس آمریکا! ماجرا چه بود؟

در چرخش قابل توجهی از رویدادها، رمزارزهای کاردانو، سولانا و پالیگان، موفق شدند از ترس ناشی از اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) رهایی یابند.
تصویر فرار چند ارز دیجیتال از چنگال کمیسیون بورس آمریکا! ماجرا چه بود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، کمیسیون SEC در شکایت‌های اخیر خود، این سه رمزارز را به عنوان قراردادهای سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار معرفی کرده بود.

طبق گزارش‌ها، این سه رمزارز، همراه با 16 رمزارز دیگر که به طور مشابه تحت تأثیر طبقه‌بندی SEC قرار گرفته‌ بودند، افزایش دوباره‌ای را در حجم معاملات خود تجربه کرده‌اند. بلومبرگ گزارش می‌دهد که مجموع حجم معاملات این رمزارزها 2 درصد افزایش یافته و به 13 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال رسیده است.

طبقه‌بندی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، تأثیر منفی قابل توجهی بر این دارایی‌ها داشت که منجر به زیان جمعی حدود 20 میلیارد دلار برای ارزش بازار آنها شد.

علی‌رغم اینکه از زمان اقدامات نامطلوب کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، رمزارزهای مذکور افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه نکرده‌اند، اما این توکن‌ها انعطاف‌پذیری قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و به آینده‌ای امیدوارکننده اشاره می‌کنند.

جالب اینجاست که حذف این توکن‌ها از لیست پلتفرم‌های معاملاتی محبوب مانند رابین‌هود و ای‌تورو هم تأثیر قابل توجهی بر حجم معاملات آنها نداشته است. این پدیده را می‌توان تا حدی به یک حکم مساعد در مورد پرونده ریپل از قاضی آنالیسا تورس نسبت داد، که اعلام کرد این ارز دیجیتال ذاتاً یک قرارداد سرمایه‌گذاری نیست.

با وضوح اخیر در مورد وضعیت حقوقی ریپل، سرمایه‌گذاران بیشتر مطمئن می‌شوند که یک سابقه مشابه ممکن است در مورد این ارزهای دیجیتال اعمال شود و آنها را از طبقه‌بندی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده جدا کند.

یکی دیگر از عوامل کلیدی که به بازیابی این توکن‌ها کمک کرده است، حضور مستمر آنها در پلتفرم‌های تجاری خارجی است. در واقع، توانایی این توکن‌ها برای حفظ حضور خود در خارج از کشور به طور قابل توجهی به بهبود آنها کمک کرده است؛ زیرا تا حد زیادی تحت تأثیر اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده قرار نگرفته‌اند.

منبع: رمزارز نیوز

507203