هشدار شرکت بیمه سپرده فدرال درباره خطرات ارزهای دیجیتال برای سیستم بانکداری آمریکا!

گزارش بازبینی ریسک سال 2023 که توسط سازمان بیمه سپرده فدرال (FDIC) در روز دوشنبه منتشر شد، چالش‌های موجود در سیستم بانکی ایالات متحده را برجسته کرد.
تصویر هشدار شرکت بیمه سپرده فدرال درباره خطرات ارزهای دیجیتال برای سیستم بانکداری آمریکا!

به گزارش سایت خبری پرسون، این گزارش بخش جدیدی را به نام ریسک‌های رمزارزی مورد بررسی قرار داد و تأثیر آن بر مؤسسات تحت نظارت این نهاد فدرال را برجسته ساخت.

این سازمان که به منظور حفظ استقرار و افزایش اعتماد عمومی به سیستم مالی کشور ایجاد شده است، اعلام کرد که فعالیت‌های مرتبط با دارایی‌های رمزارزی می‌توانند خطرات جدید و پیچیده‌ای را برای سیستم بانکی ایالات متحده ایجاد کنند که ارزیابی کامل آن‌ها دشوار است.

FDIC خطرات مختلفی از جمله تقلب، عدم قطعیت‌های قانونی، اطلاعات گمراه کننده، مدیریت ریسک ضعیف و آسیب‌پذیری پلتفرم‌ها را برجسته کرده است.

سازمان FDIC دستورالعمل‌هایی را هم برای بانک‌ها جهت افشای فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال ارائه داد و قانونی را درباره دسترسی به بیمه سپرده نهایی کرد. بیش از 85 نهاد به دلیل ارئه نادرست در اظهارات مرتبط با بیمه سپرده با اقداماتی مواجه شدند.

در یک مورد، FDIC نامه‌ توقف و انصراف را به پنج شرکت صادر کرد که به دروغ ادعا کردند دارایی‌های رمزارزی آنها تحت بیمه FDIC هستند. با این حال، مشخص کردن ریسک، نمی‌تواند چالش‌های صنعت کریپتو را کاهش دهد، بلکه نیاز به یک چارچوب نظارتی ضروری است.

کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان (FIT) قانون قطعیت تنظیم مقررات بلاکچین را تصویب کرده، اما یک چارچوب جامع در این زمینه هنوز وجود ندارد.

فدرال رزرو ایالات متحده شروع به مدیریت ریسک‌های مربوط به تعامل با کریپتو توسط بانک‌ها کرد، اما مشکلات بانکی گسترده‌تر همچنان باقی مانده است؛ زیرا کاهش اخیر رتبه ده بانک کوچک تا متوسط ایالات متحده توسط شرکت مودیز (Moody’s) نشان‌دهنده یک بحران نه‌چندان پنهان بانکی در آمریکا است.

منبع: رمزارز نیوز

507157

مطالب مرتبط