در پی بازنگری در تامین ارز خودروسازان

مشکل تامین ارز نداریم

مدیرعامل سایپا در واکنش به نامه مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت پیرامون موضوع تامین ارز خودروسازان و هشدار نسبت به بازنگری برای تامین ارز این صنایع، ضمن تاکید بر اینکه این گروه خودروسازی مشکلی در تامین ارز ندارد، اعلام کرد که در کنار کمک بانک مرکزی در تامین و تخصیص ارز، ارز‌های صادراتی را نیز در اختیار داریم.

تصویر مشکل تامین ارز نداریم

به گزارش سایت خبری پرسون، روز گذشته (شنبه) مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در نامه‌ای خطاب به سه انجمن خودروسازان، موتورسیکلت‌سازان و دوچرخه‌سازان اعلام کرد که تمامی شرکت‌های خودروساز نیاز‌های ارزی خود را ترجیحاً از طریق ارز صادرات خود و دیگران تامین کنند.

وی ضمن اشاره به لزوم بازنگری محل تامین ارز، از تولیدگنندگان خواست تا در راستای تعمیق بخشی ساخت داخل، شرکت‌ها بیشتر به فکر داخلی‌سازی باشند و برای تامین ارز مورد نیاز به فکر صادرات باشند یا اینکه از دیگر صادرکنندگان ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

مشکل تامین ارز نداریم

به دنبال این موضوع، محمدعلی تیموری- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا - تصریح کرد: ما مشکل تامین ارز نداریم. علاوه بر اینکه بانک مرکزی ارز را تامین می‌کند، خودمان نیز از محل صادرات، می‌توانیم ارز مورد نیاز خود را تامین کنیم.

وی افزود: همانطور که ورودی آزاد شده است؛ بدین معنا که مواد پتروشیمی و فولاد را از بورس کالا به صورت آزاد خریداری می‌کنیم، ارز را هم اعلام شده که به صورت آزاد (البته نه ارز با قیمت کف بازار آزاد) که قیمت ارز از محل صادرات است، خریداری کنید.

تیموری تاکید کرد: ارز آزاد کف بازار را جمع نخواهیم کرد که نرخ ارز در بازار بالا برود؛ کالایی صادر می‌شود و ارز حاصل از آن را تخصیص می‌دهند.

قیمت خودرو آزاد شود

مدیرعامل سایپا گفت: اکنون بهترین فرصت و شرایط برای آن است که شورای رقابت کمک کند تا حال که ورودی ما آزاد است، قیمت خودرو هم از حالت دستوری خارج شده و اجازه دهند، آزاد شود.

کاهش قیمت‌ها با ورود ۳۰۰ هزار خودرو به بازار از انبار‌ها

وی تاکید کرد: با آزاد شدن قیمت، حدود ۳۰۰ هزار خودرو از انبار‌ها خارج وارد بازار می‌شود؛ بنابراین قطع به یقین قیمت در بازار به شدت پایین خواهد آمد.

منبع: فرارو

506782