تا خرداد ماه سال آینده شاهد کاهش قیمت خودرو هستیم

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: انگیزه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد؛ قیمت خودرو به قیمت کارخانه و حتی کمتر از آن خواهد رسید و تا خرداد ماه سال آینده شاهد کاهش قیمت هستیم.
تصویر تا خرداد ماه سال آینده شاهد کاهش قیمت خودرو هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین حسینی در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: قیمت خودرو از ابتدای سال کاهشی بوده و این موضوع ادامه دارد. قیمت خودروها بسته به نوع آن از ۵۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان کاهش داشته است.

وی افزود: انگیزه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد؛ قیمت خودرو به قیمت کارخانه و حتی کمتر از آن خواهد رسید، حباب و نوسانات موجود در بازار برداشته خواهد شد و تا خرداد ماه سال آینده شاهد کاهش قیمت هستیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد با بیان اینکه واردات خودروهای کارکرده تاثیر زیادی بر قیمت خودروها خواهد داشت، عنوان کرد: اگر این خودروها در بازار باشد، مردم دیگر رغبتی ندارند که ماشین‌های داخلی و خارجی خریداری کنند؛ زیرا برندهایی که وارد خواهد شد بسیار خوب بوده و این موضوع سبب ریزش قیمت خودرو می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه خرید و فروش خودرو به صفر رسیده و معامله‌ای انجام نمی‌شود. مردم منتظر هستند وضعیت بازار مشخص، قیمت‌ها ثابت و در خصوص خودروهای وارداتی تصمیم‌گیری شود. این موضوع قطعا باعث کاهش قیمت خودرو خواهد شد.

وی با اشاره به تعطیلی تعداد زیادی از نمایشگاه‌های خودرو مشهد عنوان کرد: در حال حاضر اکثر واحدها در حال خروج از این صنف هستند. از اردیبهشت ماه تاکنون ۵ تا ۷ درصد از واحدها مجبور به جمع‌آوری شده‌اند زیرا بازار رو به کاهش بوده و همه در حال ضرر هستند و امیدی به راه افتادن بازار نیست.

منبع: ایسنا

505035

مطالب مرتبط