نجات شناور تفریحی گرفتار در آب‌های ساحلی کیش

روز گذشته یک شناور تفریحی گرفتار در آب‌های ساحلی جزیره کیش همراه با ۵ نفر سرنشین توسط نیروهای اداره امور دریایی نجات یافت.
تصویر نجات شناور تفریحی گرفتار در آب‌های ساحلی کیش

به گزارش سایت خبری پرسون، عصر روز گذشته (شنبه ۳۱ تیر ماه) یک شناور تفریحی گرفتار در سواحل جزیره کیش توسط نیروهای اداره امور دریایی نجات یافت.

محمد عبداللهی رئیس اداره امور دریایی در بیان جزئیات این حادثه گفت: طی تماس برج کنترل بندرگاه کیش در ساعت ۱۹:۴۴ روز گذشته ۳۱ تیر مبنی بر درخواست کمک شناوری که گیربکس موتور آن بر اثر برخورد با تور یا شئ دیگری از کار افتاده بود، نیروهای این اداره به محدوده دریایی جنوب جزیره اعزام و پس از ۱۵ دقیقه تلاش و جستجو، قایق مورد نظر به همراه ناخدا و چهار نفر مسافر رؤیت شد و پس انجام اقدامات لازم، شناور و مسافران سلامت به اسکله انتقال یافتند.

عبداللهی درخصوص رعایت موارد ایمنی و پیشگیری از حوادث شناورها افزود: قایقرانان باید قبل از حرکت تمام موارد ایمنی را در نظر گرفته و در سرویس‌های آخر وقت، زمان پایان کار خود را طوری تنظیم کنند که ۳۰ دقیقه قبل از غروب آفتاب در اسکله حضور داشته باشند و شناور را پارک کنند.

وی افزود: با توجه به گرمای شدید هوا به همراه داشتن آب آشامیدنی به اندازه کافی جهت جلوگیری از گرما زدگی مسافران در زمان اضطراری ،ضروری می باشد.

منبع: ایسنا

504404