دولت به مردم واقعیات را بگوید

به نظر نمی رسد که دولت و دولتمردان بتوانند مشکلات کشور در حوزه های مختلف را به نحو احسن حل کنند. اتفاقا خیلی از مسائل دیگر کشور نیز وجود دارد که مغفول مانده است. حتی شاید بتوان گفت که مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه در درجه دوم اهمیت قرار دارد چون مشکلات اساسی زیربنایی در کشور وجود دارد.
تصویر دولت به مردم واقعیات را بگوید

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدمصطفی هاشمی طبا فعال سیاسی در یادداشتی نوشت: هرکس که می خواهد برای فرد یا گروهی تبلیغ کند رو به جمله بندی و جمله سازی می آورد و در آن مسیر جریان و یا فرد خاصی را مورد حمایت های خاص خود قرار می دهد و چندان هم مشکل نیست. اما اینکه تطبیق آن موضوع با واقعیت چیست، مهم است. بنابراین اینکه هر کس حرفی می زند و کسانی که از دولت حمایت می کنند حرف های به نفع دولت می زنند طبیعی است. به خصوص کسانی ذهنیت سیاسی دارند کوتاه نمی آیند و به نفع خود بهره برداری می کنند.

جالب اینکه حتی برخی یک قدم فراتر می گذارند و در راستای حمایت از دولت مردم را مقصر می کنند و در جهت مبرا کردن دولت مشکلات جامعه را نیز به گردن مردم می اندازند. منتها مسائل کشورمان بسیار پیچیده است و نیروهای قوی تر و کارآمدتر می خواهد که از پس حل این مشکلات برآیند.

با این حال دولت سیزدهم از ابتدا فکر می کرد که می تواند یک تنه همه مشکلات را حل کند در حالی که با گذشت دو سال دیدیم که در برخی از حوزه ها هیچ یک از مشکلات حل نشده است. اتفاقا مشکل همینجاست یعنی به جای اینکه با مردم به صورت واقعی صحبت کنند و مشکلات را بگویند و بگویند که وضعیت چگونه است، وعده و قول های مختلف می دهند این باعث می شود که جامعه دیگر از دولت هیچ قول و وعده ای را نپذیرد و در ادامه نارضایتی هایی نیز پدید می آید.

لذا به نظر نمی رسد که دولت و دولتمردان بتوانند مشکلات کشور در حوزه های مختلف را به نحو احسن حل کنند. اتفاقا خیلی از مسائل دیگر کشور نیز وجود دارد که مغفول مانده است. حتی شاید بتوان گفت که مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه در درجه دوم اهمیت قرار دارد چون مشکلات اساسی زیربنایی در کشور وجود دارد.

اما خب با همه این تفاسیر برخی صحبت هایی می کنند که نظر خود را می گویند. این مساله هم که گفته می شود دولت با مردم شفاف نیست همه برای این است که به واقع مسائل کشور بسیار مشکل تر از آن چیزی است که بتواند به سادگی حل شود. اما دولت چون همواره قصد حل همه مشکلات را داشته می خواهد همه چیز را به نفع خود مصادره کند. مثال از ۱۵ سال پیش شروع به ساخت فلان بیمارستان کرده اند و حالا افتتاح می شود و دولت آن را به نام خود می زند و جالب تر اینکه می گویند هدیه دولت به مردم؛ در حالی که این نه هدیه دولت بلکه وظیفه دولت بوده که انجام داده است.

متاسفانه از این اصطاحات نیز استفاده می کنند. دولت دارای سرمایه گذاری شده و پروژه ای را ساخته است و نمی توان آن را به اسم هدیه به مردم دانست. چرا که از پول خود ملت ساخته شده است. این کارها همه تبلیغاتی است و دولت باید قبول کند که مشکلات کشور بسیار سنگین است و واقعا حل کردن آن به این سادگی نیست و چه بهتر که دولت با واقعیت با مردم روبه رو شود و اگر اینگونه پیش برود مردم واقعیات را از دولت می پذیرند.

منبع: آرمان ملی

492495