اگر به طعم دارچین علاقه‌مندید این شیرینی را درست کنید

خیلی از شیرینی‌ها اگرچه معمولا شکل و قیافه‌ای شبیه به هم دارند ولی با توجه به نوع ادویه‌ای که در آنها استفاده می‌شوند، به لحاظ طعم بسیار متفاوتند.
تصویر اگر به طعم دارچین علاقه‌مندید این شیرینی را درست کنید

به گزارش سایت خبری پرسون، اگر شما هم به طعم دارچین علاقه‌مندید، امسال شیرینی دارچینی درست کنید.

موادلازم

  • ۲۵۰ گرم آرد سفید
  • ۱۰۰ گرم پودر قند
  • ۱۲۰ گرم روغن‌جامد
  • ۲ ق س سرصاف دارچین
  • ۴ /۱ ق چ جوش‌شیرین
  • ۱ عددسفیده تخم‌مرغ

۱. ابتدا کاسه‌ای آماده کنید و روغن و پودر قند را در آن بریزید و با دستگاه همزن شروع به مخلوط کردن کنید. پس از چند دقیقه هم‌زدن، آرد و جوش‌شیرین را به این مخلوط افزوده و باز به هم زدن ادامه دهید. سپس دارچین را اضافه کنید و مواد را با قاشق مخلوط کنید. حالا دستانتان را بشویید و مواد را با دست خوب ورز دهید.

۲. روی سطح یک سینی بزرگ یا پیشخوان مقداری آرد بپاشید و خمیر را با کمک وردنه روی آن باز کنید؛ به صورتی که قطر خمیر در همه جا نیم سانتی‌متر باشد.

۳. قالب شیرینی ریز دلخواه را آماده کرده و شروع به قالب زدن خمیر کنید. روی سطح آنها را با قلم موی مخصوص آشپزی به سفیده تخم مرغ آغشته کنید. پس از اینکه تمام خمیر، قالب خورد، روی سطح آن‌ها را با قلم‌موی مخصوص آشپزی به سفیده تخم‌مرغ آغشته کنید و شیرینی‌ها را در سینی فر بچینید و داخل فر قرار دهید.

نکته: سفیده تخم‌مرغ باعث می‌شود سطح شیرینی سفت شود.

۴. فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شیرینی‌ها را حرارت دهید. بعد از این مدت، آنها را از داخل فر بیرون آورید و پس از سرد شدن از سینی جدا کنید.

منبع: همشهری آنلاین

492443