استاندار قزوین در جشن نمادین اعطای زمین رایگان؛

همراهی حاکمیت و مردم لازمه‌ی گذر از بحران پیری جمعیت

استاندار قزوین در جشن نمادین اعطای زمین رایگان به خانواده‌های بالای ۳ فرزند در شهر اقبالیه مطرح کرد؛ ان‌شاالله با تلاش‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد و با همراهی‌ خانواده‌ها بتوانیم مشکل پیری جمعیت را از بحران خارج کنیم. زمان زیادی نداریم پنجره جمعیتی‌مان را از حالت بحران بیرون بیاوریم.
تصویر همراهی حاکمیت و مردم لازمه‌ی گذر از بحران پیری جمعیت

به گزارش سایت خبری پرسون،مهدی اعلایی استاندار قزوین در جشن نمادین اعطای زمین رایگان به خانواده‌های بالای ۳ فرزند که امروز در سالن همایشهای مجموعه فرهنگی پیامبر اعظم شهر اقبالیه برگزار گردید، عنوان کرد: در جهت تأمین بعضی از مشوق‌ها برای افزایش جمعیت و کمک به کسانی که به جامعه در این مسیر کمک می‌کنند، مزیت‌هایی در نظر گرفته شده و امروز به صورت نمادین در استان ما این اتفاق می‌افتد و به نوعی حمایت کشور و حاکمیت، از کسانی که در این مسیر با جامعه همکاری کرده‌اند، به عرصه ظهور می‌رسد.

استادار قزوین در ادامه گفت: از همکاران خوبمان در مجموعه‌ی وزارت راه و شهرسازی و سایر متولیان امر، بابت توجه به این مقوله تشکر می‌کنم و انشاالله از این پس، بایستی سرعت انجام حمایت‌های قانونی از کسانی که در بستر این قانون برای آنها حمایتهایی در نظر گرفته شده، بیشتر از قبل بشود، تا خانواده‌هایی که مشمول حمایت از قانون جوانی جمعیت می‌شوند، سریعتر بتوانند از ظرفیت‌های حمایتی پیش‌بینی شده در این قانون برخوردار شوند.

مهدی اعلایی مطرح کرد: این مطلب را هم به همه کسانی که به دنبال آینده‌نگری برای جامعه و حتی آینده‌نگری برای مزیت شخصی خودشان هستند عنوان می‌کنیم، که موضوع آسیب از کهنسالی و پیری جمعیت و عدم شکل‌گیری یک جامعه جوان در آینده ما را هم در حوزه اجتماعی و هم در حوزه فردی و زندگی شخصی با مشکل مواجه خواهد کرد، اگر که به آن توجه نکنیم و الان هم ما بارقه‌هایش را داریم می‌بینیم.

وی گفت: ان‌شاالله با تلاش‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد و با همراهی‌ایکه خانواده‌ها دارند، بتوانیم این مشکل را به شکل مناسب‌تری مرتفع کنیم. زمان زیادی هم نداریم که بتوانیم پنجره جمعیتمان را از حالت بحران به حالت عادی برگردانیم و طبیعی است که هم حاکمیت و هم مردم در این زمینه همراهی داشته باشند تا فرصت‌ها از بین نرود.

اعلایی در ادامه با اظهار قدردانی از خانم دکتر محمدبیگی، نماینده محترم مجلس عنوان کرد: از خانم محمدبیگی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی هم به خاطر حضور در این مراسم و هم به خاطر نقش آفرینی در تدوین و تصویب این قانون داشتند به نوبه خودم تشکر می‌کنم. ایشان همیشه یکی از مطالبات جدیشان مقوله جمعیت بوده است. خدا را شاکر هستیم که نماینده شهر و استان ما در این زمینه نقش آفرینی داشته‌اند.

استاندار قزوین سخنان خود در این جشن نمادین را با این دعا به پایان برد: برای این‌که جامعه فعلی ما توفیق تربیت جمعیت و نسلی مومن و نسلی علاقمند به امیرالمومنین (ع) و علاقمند به توسعه‌ی شریعت و توسعه‌ی کشور را داشته باشد و ان‌شاالله بتواند این نقش را به درستی ایفا کند و برای این‌که ان‌شاالله خداوند همه شماها را سایه‌تان را بر سر فرزندانتان مستدام بدارد به لطف و مدد امیرالمومنین (ع) که این ایام متعلق به ایشان است صلواتی عنایت بفرمایید.

خبرنگار: حسین رستمی

492295