نحوه ثبت شرکت سهامی خاص در ایران و مراحل آن

ثبت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود در مناطق مختلف ایران، از جمله تهران، به همراه هزینه‌ها و مراحل مربوطه، یکی از مواردی است که افرادی که به دنبال ثبت شرکت هستند با آن مواجه می‌شوند.
تصویر نحوه ثبت شرکت سهامی خاص در ایران و مراحل آن

به گزارش سایت خبری پرسون، ثبت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود در مناطق مختلف ایران، از جمله تهران، به همراه هزینه‌ها و مراحل مربوطه، یکی از مواردی است که افرادی که به دنبال ثبت شرکت هستند با آن مواجه می‌شوند.

بدیهی است که شرکت‌های با مسئولیت محدود و شرکت‌های سهامی خاص از جمله رایج‌ترین انواع شرکت‌هایی هستند که در تهران و در کل ایران تاسیس می‌شوند. علاوه بر این، داشتن اطلاعات صحیح درباره تفاوت‌های بین انواع شرکت‌ها در زمان ثبت، اهمیت زیادی دارد.

در این مقاله، ما به تفصیل به بررسی فرآیند ثبت شرکت سهامی خاص خواهیم پرداخت.

برای آشنایی بیشتر با ثبت شرکت با مسئولیت محدود، می‌توانید مقالات مرتبط را مطالعه کنید و همچنین برای اطلاعات بیشتر درباره شرکت سهامی عام، مقالات در این زمینه نیز وجود دارد که می‌توانند دانش شما را در این حوزه افزایش دهند.

شرکت سهامی خاص چیست؟ چه چیزهایی برای راه اندازی این نوع شرکت لازم است و چه مدارکی مورد نیاز است؟ هزینه ثبت شرکت سهامی خاص چقدر است؟ چه ویژگی‌هایی این نوع شرکت‌ها دارند؟ در این مقاله، به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

حال مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در ایران را بررسی میکنیم.

باید توجه داشت که ثبت یک شرکت سهامی خاص در نگاه اول ممکن است ساده به نظر برسد، اما قوانین بسیاری در این زمینه وجود دارند که بدون آگاهی کافی از آنها، ممکن است با مشکلات برخورد کنید و این ممکن است علاوه بر اتلاف زمان، هزینه‌های اضافی را نیز برای شما ایجاد کند.

بنابراین، برای افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ها، می‌توانید از مشاوره رایگان متخصصین موسسه ونک در این زمینه استفاده کنید.

ثبت شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت سهامی خاص در تهران و سایر مناطق ایران، ابتدا باید توجه کنید که شرکت سهامی خاص، نوعی شرکت است که سهامداران بر اساس سهم خود در شرکت، مسئولیت‌ها و بدهی‌های شرکت را به عهده می‌گیرند.

بنابراین این نوع شرکت را شرکت سهامی خاص می‌نامند و سرمایه افراد به صورت سهم در شرکت تبدیل می‌شود.

برای ثبت یک شرکت سهامی خاص، حداقل به سه نفر و دو بازرس نیاز دارید.

همچنین در زمان انتخاب نام برای این نوع شرکت‌ها، باید توجه داشت که پسوند "سهامی خاص" حتماً در انتهای نام شرکت قرار دارد.

در شرکت‌های سهامی خاص، سهامداران و بازرسان نباید با یکدیگر نسبت خویشاوندی داشته باشند. یکی از قوانین دیگری که در زمینه ثبت شرکت سهامی خاص وجود دارد این است که 35% از سرمایه شرکت باید در یک حساب به نام شرکت، در حساب شرکت در حال تأسیس، بلوکه شود. اما این مبلغ بلوکه شده پس از چاپ آگهی شرکت در روزنامه رسمی قابل برداشت است. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در سال 1402، یک میلیون ریال یا معادل یکصد هزار تومان است.

در سال 1402 چه مدارکی برای ثبت یک شرکت سهامی خاص لازم است؟

در نظر گرفتن قوانین و دستورات مربوط به راه‌اندازی یک شرکت سهامی خاص در سال 1402 بسیار حیاتی است. برای این کار، لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره، موسسین، سهامداران و بازرسان باید در دسترس باشد.

از سال 99 به بعد، نیاز به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه وجود ندارد.

باید همه اطلاعات ضروری مانند آدرس شرکت، مکان سکونت اعضا و کد پستی آن، سرمایه شرکت، نام اعضا و سهامداران، درصد سهم هر فرد، سهم الشرکه، مقام هر فرد و موضوع فعالیت شرکت در قرارداد ذکر شده باشد.

برای انتخاب نام شرکت، باید 5 نام که حداقل سه سیلاب داشته باشند و همچنین منحصر به فرد باشند، در فهرست ثبت شده باشند.

باید 35% از سرمایه اولیه شرکت را در یک حساب به نام شرکت در حال تاسیس واریز کرده و رسید واریز این مبلغ را به اداره ثبت شرکت ها ارائه کرده باشید.

اقرارنامه مدیران که بیانگر عدم ممنوعیت از فعالیت تجاری است و همچنین اقرارنامه بازرسین که بیانگر عدم رابطه خونی یا سببی با مدیران شرکت است، لازم است.

همچنین اشخاص حقوقی می توانند سهامدار شرکت سهامی خاص دیگری باشند که در حال تاسیس است. در این حالت، شخص حقوقی باید یک نماینده را به صورت کتبی معرفی کند. اگر این شخص حقوقی در کشور سومی ثبت شده باشد، باید...

روند ثبت شرکت سهامی خاص در تهران و ایران

برای درک دقیق فرایند ثبت شرکت سهامی خاص، باید با تمام جزئیات و مراحل آن آشنا شوید تا بتوانید با انتخابات درست و دقیق، روند ثبت را به پایان برسانید.

گام نخست در فرآیند ثبت شرکت سهامی خاص، در تهران یا هر نقطه دیگری از کشور، برقراری قرارداد با یک موسسه یا متخصصین حقوقی مربوط به ثبت است. این اقدام به شما کمک می کند تا فرآیند ثبت شرکت سهامی خاص خود را در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه انجام دهید.

در این باره، موسسه حقوقی "ثبت ونک" که بزرگترین این نوع موسسات در کشور است، با هزینه کمترین و در کمترین زمان ممکن، می تواند در ارائه خدمات ثبتی به شما کمک کند. بیش از 140 کارشناس متخصص این موسسه، برای مشاوره در زمینه ثبت شرکت و پاسخ به تمامی سوالات شما، در دسترس هستند.

گام بعدی، چاپ اساسنامه شرکت در روزنامه رسمی است. در این مرحله، اساسنامه شرکت، به همراه مشخصات شرکت و اعضای آن، در یکی از روزنامه‌های رسمی کشور چاپ می‌شود.

در نهایت، پس از چاپ اساسنامه شرکت و ارائه نسخه چاپ شده به اداره ثبت شرکت‌ها، فرآیند ثبت شرکت سهامی خاص به پایان می‌رسد و شرکت رسماً ثبت می‌گردد.

نکته مهم در این زمینه این است که تمامی این مراحل، نیازمند دقت و حوصله فراوان است و حتی کوچکترین خطا یا سوء تفاهم می‌تواند باعث تأخیر در فرآیند ثبت شرکت شود. بنابراین، استفاده از خدمات یک مشاور حقوقی متخصص، می‌تواند در صرفه‌جویی در زمان و هزینه بسیار موثر باشد.

در این مورد، لایحه توسط کارشناسان موسسه حقوقی "ثبت ونک" در زمان کوتاه تهیه شده و برای شما ارسال می‌شود. سپس، شما باید اوراق تقاضا برای ثبت شرکت و سایر اسناد مورد نیاز را امضا کنید و برای ادامه فرآیند ثبتی برای موسسه حقوقی ونک ارسال کنید.

پس از اینکه شما این مدارک را به کارشناس متخصص تحویل دادید، او این مدارک را به اداره مربوطه برساند و آن‌ها را ثبت کند. در صورت وجود هر گونه نقص در این مدارک، شما باید آن را برطرف کرده و مجدداً برای تأیید ارسال کنید.

هزینه های ثبت شرکت سهامی خاص

با توجه به هزینه‌های ثبت شرکت سهامی خاص در سال 1402، باید بگویم که هزینه‌ها شامل دو بخش است:

هزینه‌هایی که شما برای اداره ثبت شرکت‌ها پرداخت می‌کنید و هزینه‌ی وکالت موسسه حقوقی ثبت ونک یا وکلای ثبتی شما.

موسسه حقوقی ثبت ونک برای تهیه و تحویل اسناد، دویست هزار تومان هزینه می‌گیرد. شما می‌توانید خودتان شرکت مورد نظر خود را ثبت کنید یا از مشاوران موسسه حقوقی ونک کمک بگیرید.

اگر تصمیم دارید خودتان شرکت را ثبت کنید، باید به سامانه ثبت شرکت‌ها مراجعه کنید و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنید. در این صورت، فقط هزینه‌های دفتری و چاپ آگهی روزنامه را باید بپردازید که حدود 400 هزار تومان است.

اما، اگر تصمیم دارید از موسسات حقوقی مانند ثبت ونک استفاده کنید، کارمزد اضافی برای خدمات آن‌ها باید اضافه شود.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر از کلیه امور ثبتی با مشاورین موسسه ثبت ونک در تماس باشید.

02187790
vanak.org

490406