نظر یکی از کارشناسان بی‌بی‌سی در مورد رویارویی اسراِئیل با ایران

رژیم صهیونیستی توان رویارویی مستقیم با ایران را ندارد. این نظر یکی از کارشناسان بی‌بی‌سی فارسی است.
تصویر نظر یکی از کارشناسان بی‌بی‌سی در مورد رویارویی اسراِئیل با ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه ایران نوشت: در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران، علم صالح، دانشیار مطالعات خاورمیانه دانشگاه ملی استرالیا و کارشناس بی‌بی سی، در گفت‌وگو با این شبکه تأکید کرد که اسرائیل توان و امکان تقابل نظامی با ایران را ندارد.

علم صالح در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اظهار کرد: تهران بخوبی می‌داند که هدف اسرائیل وارد کردن ایران به جنگی است که امریکا مجبور به مداخله در آن شود. اسرائیل امکان نظامی و قدرت نظامی برای این رویارویی مستقیم با ایران را ندارد. آسیب پذیری امنیتی‌اش بالاست و به همین خاطر نمی‌تواند و نمی‌خواهد که وارد جنگ با ایران شود. به همین خاطر با حمله به کنسولگری ایران در سوریه و حمله‌ای که اخیراً در تهران شاهدش بودیم، خواهان این است که به گونه‌ای امریکا را وارد عملیات کند. وی افزود: این را ایران بخوبی می‌داند و وارد بازی‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل نمی‌شود. ایران تنها کشوری بوده که در بیش از نیم قرن گذشته توانسته با ۳۰۰ موشک و پهپاد به اسرائیل حمله کند. شکست‌های امنیتی را همه داشته‌اند.‌

ام آی۶، سیا و حتی موساد هم در هفت اکتبر داشته‌اند. این موضوع جدیدی نیست و در طول تاریخ آن را بارها می‌بینیم. بازی‌های اطلاعاتی بازی‌هایی نیستند که برد و باخت داشته باشند.

صالح گفت: اسرائیل فاقد یک استراتژی واضح و روشن برای مشکلات ساختاری و راهبردی که در منطقه پیش روی دارد است. اسرائیل با کشتن یک شخص و حتی تضعیف و ضربه زدن به حماس نمی‌تواند این مشکلات راهبردی و ساختاری خود را حل کند. مشکل ساختاری اسرائیل ایران است؛ قدرتی که در آستانه کسب قدرت اتمی است و گروه‌های بسیاری را در منطقه حمایت می‌کند که می‌توانند برای اسرائیل خطرهای امنیتی بسیار بزرگی داشته باشند.

منبع: همشهری

729333