در مجمع عمومی سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور مطرح شد؛

افزایش بیش از 2 برابری ظرفیت قطعی معادن صبانور

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور اظهار کرد:  با اکتشافات انجام‌شده، ظرفیت قطعی معادن شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور از 50 میلیون تن به 130 میلیون تن افزایش یافت.
تصویر افزایش بیش از 2 برابری ظرفیت قطعی معادن صبانور

به گزارش سایت خبری پرسون،محمد کلانتری، مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در مجمع عمومی سالیانه در رابطه با نتایج طرح‌های اکتشافی گفت: پس از یک وقفه 20 ساله، طرح‌های حفاری این شرکت تکمیل و ظرفیت قعطی معادن این شرکت به میزان 2 برابر افزایش یافت.

وی ادامه داد:‌ در معدن باباعلی، طرح حفاری به میزان 15 هزار و 350 متر در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه با همت کارکنان، موفق به حفاری 16 هزار متری شدیم که نتیجه آن افزایش ذخیره در این معدن از دو میلیون تن به 15 میلیون بود. در معدن گلالی، طرح حفاری به میزان 18 هزار متر در نظر گرفته شده بود که 15 هزار متر حفاری تا عمق 800 متری از سطح زمین انجام شد. همچنین در معدن شهرک، طرح حفاری به میزان 25 هزار متر در نظر گرفته شده بود که 24 هزار متر از آن محقق شد و نتیجه آن افزایش 25 میلیون تنی ذخیره این معدن بود. در معدن ظفرآباد نیز طرح حفاری به میزان دو هزار متر هدف‌گذاری شده بود که سه هزار و 200 متر حفاری اکتشافی در این معدن صورت گرفت و ذخیره این معدن از 26 هزار تن به 500 هزار تن افزایش یافت. در مجموع تا قبل از اجرای عملیات‌های اکتشافی، ذخایر قطعی این معادن 50 میلیون تن بود که بعد از اتمام پروژ‌ه‌ها، 80 میلیون تن به آن افزوده شد و اکنون شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور، 130 میلیون تن ذخیره قطعی را در اختیار دارد که رقمی بی‌سابقه طی 20 سال اخیر است. لازم به ذکر است که این شرکت دو واحد کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی در استان همدان به ترتیب با ظرفیت 600 هزار تن و 650 هزار تن در سال و یک واحد کنسانتره‌سازی در استان کردستان با ظرفیت سالانه یک میلیون تن را در اختیار دارد.

پیشرفت بیش از 40 درصدی پروژه‌ ‌گندله‌سازی کردستان در سال گذشته

وی با اشاره به وقفه 10 ساله در پروژه مهم دیگر این شرکت خاطرنشان کرد: پروژه مهم دیگر شرکت، گندله‌سازی کردستان به ظرفیت 920 هزار تن در سال است؛ تاکنون 720 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به صورت ارزی و ریالی در این پروژه صورت گرفته و تخمین زده می‌شود مخارج باقی مانده آن، یک هزار و 300 میلیارد تومان باشد.این پروژه در سال 1401 از نظر مالی با پیشرفت 34 درصدی و از نظر فیزیکی با پیشرفت 41 درصدی همراه بوده است.

پروژه کنسانتره‌سازی معدن گلالی با ظرفیت دو میلیون تن مهر 1404 به بهره‌برداری می‌رسد

کلانتری با اشاره به پروژه‌های مهم این شرکت، افزود: شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور دو پروژه مهم را در دست داشته که یکی از آن‌ها پروژه کنسانتره‌سازی گلالی با ظرفیت دو میلیون تن کنسانتره خشک در سال بوده که مکان اجرای آن در 30 کیلومتری جاده قروه به همدان است.

وی با اشاره به نقش مهم این پروژه در رونق اقتصادی منطقه و رشد اشتغال ناشی از آن افزود: این پروژه به پیمانکار ابلاغ شده است. برآورد اجرای این پروژه بیش از 7 هزار میلیاردتومان و ظرفیت تولید 2 میلیون تن کنستانتره در سال است.سرمایه‌گذاری اجرای این طرح، سه هزار و 600 میلیارد تومان و 95 میلیون یورو است که جمعا معادل هفت‌ هزار و 500 میلیارد تومان است؛ پیش‌بینی می‌کنیم این طرح در مهر ماه سال 1404 با اشتغال‌زایی برای 150 نفر به بهره‌برداری برسد. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در سال گذشته در این خصوص انجام شد، انتخاب زمین و اخذ مجوز‌های لازم برای اجرای پروژه بود اما به دلیل اینکه معدن گلالی در منطقه حفاظت شده محیط زیست واقع شده است، ما به ناچار زمینی به مساحت 50 هکتار، خارج از منطقه با فاصله 12 کیلومتری از معدن را برای اجرای پروژه انتخاب کردیم. بعد از انتخاب زمین، گزارش توجیه فنی و اقتصادی طرح، توسط شرکت فولاد تکنیک تهیه شد و با پیگیری‌های لازم از وزارت صمت و سازمان صمت استان کردستان، موفق به اخذ جواز تاسیس شدیم. همچنین با انجام مطالعات ارزیابی زیست‌محیطی، موفق به اخذ تاییدیه سازمان محیط زیست استان و کشور شدیم؛ ضمن اینکه برای تامین آب مورد نیاز با شرکت آب‌های کردستان، قراردادی در خصوص استفاده از پساب فاضلاب‌ شهر قروه منعقد کردیم. برای تامین برق طرح، مکاتباتی با شرکت برق منطقه باختر جهت انتخاب بهترین روش تامین برق داشتیم؛ همچنین شرکت کاوشگران را به عنوان مشاور این طرح انتخاب کردیم. در نهایت با تهیه اسناد و برگزاری مناقصه، شرکت پیمانکار سازه‌های صنعتی آذران، برای اجرای پروژه انتخاب شد که از اردیبهشت ماه سال جاری، فرایند تجهیز کارگاه را شروع کرده است.

تقسیم سود 180 تومانی صبانور

گفتنی است روز چهارشنبه 24 خرداد ماه مجمع عمومی سالیانه و مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با دستور کار قرائت گزارش هیئت مدیره و بررسی گزارش صورت مالی شرکت منتهی به 29 اسفند 1401، برگزار شد که در پایان سهام‌داران و حاضران در مجمع، به تقسیم سود 180 تومانی به ازای هر سهم رای مثبت دادند.

490153

مطالب مرتبط