اعتراف عجیبی از ایلان ماسک

ایلان ماسک در یک مصاحبه‌ گفت که هرچه دلش بخواهد می‌گوید و به عواقبش اهمیتی نمی‌دهد.
تصویر اعتراف عجیبی از ایلان ماسک

به گزارش سایت خبری پرسون، ایلان ماسک پس از برگزاری کنفرانس مالی تسلا در بامداد امروز، به مصاحبه با CNBC نشست و از حق خود برای آزادی بیان در توئیت‌هایش دفاع کرد. او به وضوح گفت که حتی اگر توئیت هایش باعث ضرر مالی خودش شود، اهمیتی نمی‌دهد. مصاحبه‌ی جدید ایلان ماسک، در نوع خود بسیار عجیب بود.

ایلان ماسک سال‌ها است توئیت‌هایی خبرساز می‌نویسد. او در چند وقت اخیر تئوری‌های توطئه‌ی مربوط‌به حادثه‌ی تیراندازی در تگزاس را منعکس کرد و به یهودستیزی متهم شد. او همچنین تئوری‌هایی بی‌اعتبار با موضوع جنایت و نژاد ری‌توئیت کرد.

پس از طرح سؤالاتی عمومی درباره‌ی تسلا و نحوه‌ی مدیریت زمان، خبرنگار CNBC از ماسک پرسید که چرا تئوری‌های توطئه را توییت می‌کند و مباحث جنجالی می‌نویسد؛ خصوصا با در نظر گرفتن این‌که همین توئیت‌ها ممکن است مشتریان تسلا را کاهش دهد و به شرکت‌هایی که تحت مدیریت او هستند ضربه بزند.

ایلان ماسک در پاسخ به سؤال خبرنگار CNBC برای مدت‌زمانی نسبتا طولانی سکوت کرد و سپس سکانسی از فیلم The Princess Bride ۱۹۸۷ را به خاطر آورد. جایی که یکی از شخصیت‌ها خطاب به فردی که پدرش را به قتل رساند گفت: «به من پول بده، به من قدرت بده. برایم مهم نیست.» خبرنگار CNBC در واکنش به این حرف ایلان ماسک، گفت: «پس شما اهمیت نمی‌دهی.» ماسک در واکنش، به خبرنگار خیره شد.

مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس در نهایت گفت: «هرآنچه را که بخواهم می‌گویم و اگر عواقب این گفته‌ها باعث شود پول از دست بدهم، اشکالی ندارد.»

ایلان ماسک به‌عنوان مدیرعامل شرکتی بزرگ با سهام عمومی، نباید هر حرفی را به زبان بیاورد. اگر او اطلاعات گمراه‌کننده درباره‌ تسلا منتشر کند، سهام‌داران شرکت از او شکایت خواهند کرد. نمونه‌ این اتفاق را پس از انتشار توئیت خصوصی‌سازی تسلا دیدیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

485706