ورود بچه‌ها به چالش شاهنامه‌خوانی با «دیو و ماه پیشونی»

گفت و گو با بازیگر نقش ماه پیشونی سریال نمایش خانگی

گفت و گو با ستایش موسوی بازیگر نقش ماه پیشونی در سریال «دیو و ماه پیشونی» نمایش خانگی بخوانید.
تصویر گفت و گو با بازیگر نقش ماه پیشونی سریال نمایش خانگی

به گزارش سایت خبری پرسون، ستایش موسوی نقش ماه پیشونی در سریال «دیو و ماه پیشونی» گفت: چیزی که خیلی برایم ارزش دارد شاهنامه خواندن است که خدا را شکر بچه‌ها جذبش شدند و برای من از شاهنامه خوانی فیلم وعکس می‌فرستند که این خودش یک چالش شده است.

ستایش موسوی چهره جوان و جدید عرصه بازیگری سینما و تلویزیون است. او این روزها با ایفای نقش ماه پیشونی در سریال «دیو و ماه پیشونی» ساخته حسین قناعت مهمان شبکه نمایش خانگی شده است. نقشی که ۶ ماه با آن زندگی کرد و با چالش‌هایی در خصوص آن همراه بود. به بهانه بازی قابل قبولش در سریال دیو و ماه پیشونی با او گفت‌و‌گویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

٭٭٭بیایید از اول شروع کنیم؛ از چه زمانی به بازیگری علاقه‌مند شدید؟

من از کودکی به هنر علاقه داشتم منتها شرایط خانوادگی‌ام به گونه‌ای بود که می‌ترسیدم مطرحش کنم، بزرگ‌تر که شدم دوست داشتم کار کنم و همیشه رویاپردازی می‌کردم که بازیگرم. سپس در کلاس‌های بازیگری شرکت کردم و این کلاس‌ها خیلی در بازیگری‌ام تاثیر داشت، چون آنجا یاد میگیری که دور از شخصیت خودت رها باشی. با اساتید مختلفی کار کردم که دوست ندارم اسمی از آن‌ها ببرم تا خدایی نکرده کسی از قلم بیفتد و باعث ناراحتی‌شان شود. اما خب شرکت در کلاس‌های بازیگری بی‌تأثیر نبوده و نیست.

٭٭٭و به بازی‌تان در سریال «دیو و ماه پیشونی» نمایش خانگی می‌رسیم که از فیلیمو در حال پخش است. آقای قناعت با چه شناختی شما را برای بازی در نقش ماه پیشونی که یکی از نقش‌های اصلی قصه است انتخاب کرد؟

آقای قناعت بین هزاران نفر که تست گرفته بودند از من هم تست گرفتند و بعد از دورخوانی و گریم انتخاب شدم. آقای قناعت دوست داشت از چهره ناشناخته برای این نقش استفاده کند و من هم فیلم سینمایی‌ام اکران نشده بود. کلی تمرین برای این نقش داشتم و ماه پیشونی را خیلی دوست دارم چون یه قصه افسانه‌ای است. فیلمنامه را که خواندم بیشتر جذبش شدم چون دختری در آن سن با آن دانش و سواد برای هر کسی جذابیت دارد. وقتی پیشنهاد بازی به من شد قطعأ فیلمنامه برایم اولویت داشت و بعد وقتی متوجه شدم که تمامی بازیگران حاضر در سریال حرفه‌ای هستند بیشتر خوشحال شدم و کنارشان درس‌هایی آموختم که از همین جا از آن‌ها تشکر می‌کنم.

٭٭٭برای بازی نقش ماه پیشونی با چالش خاصی هم مواجه بودید؟

برای بازی این نقش سختی زیادی کشیدم چون هم دیالوگ‌های زیادی داشتم، هم گریم سنگینی و هم تقریبأ در تمام سکانس‌ها بودم و فرصت برای استراحت کم داشتم و هم اولین تجربه کاری طولانی‌ای بود که از خانواده برای مدتی دور بودم ولی سختی‌های کار برام خیلی شیرین بود.

٭٭٭خودتان در دوران کودکی چه کارتون‌هایی تماشا می‌کردید و بازی در این سریال چقدر برایتان حس نوستالژی داشت؟

من در دوران کودکی عاشق کارتون بودم، همیشه بعد از تعطیل شدن مدرسه بدو بدو به خانه می‌رفتم تا سریع تکالیفم را انجام دهم و کارتون بابالنگ دراز را تماشا کنم. فوتبالیست‌ها، پینوکیو و مدرسه موش‌ها، میگ میگ، گربه‌های اشرافی، تام و جری، حنا دختری در مزرعه، دختر کبریت فروش از کارتون‌های مورد علاقه‌ام بودند حتی حالا هم دوست دارم ببینم.

٭٭٭آیا بیننده‌ها سریال را دوست دارند؟ یعنی چه بازتاب‌هایی تا به حال دریافت کرده‌اید؟

تا کنون که ۱۰-۱۲ قسمت از سریال ما پخش شده خدا را شکر اکثریت دوست داشتند و صدرنشین جدول شده و این برایم خیلی جذاب است که جدا از کودک و نوجوان‌ها، خانواده‌ها هم سریال را می‌بینند و دوست دارند. چیزی که خیلی برایم ارزش دارد شاهنامه خواندن است که خدا را شکر بچه‌ها جذبش شدند و برام از شاهنامه خوانی فیلم وعکس می‌فرستند که این خودش یک چالش شده است.

٭٭٭پارتنر مقابل چقدر روی بازی‌ شما تاثیر گذاشت؟ اینجا این شانس را داشتید که در کنار بازیگران خوبی چون علی صادقی، رامین ناصر نصیر و. . . تجربه کسب کنید.

خب قطعأ که پارتنر مقابل بی‌تأثیر نیست و خیلی جاها کمکم کردند و احساس راحتی در کنارشان داشتم.

٭٭٭کدام سکانس از بازی‌ را در سریال دوست دارید؟

من تمام سکانس‌های بازی‌ام را دوست داشتم چون برای تک تک‌شان زحمت کشیدم و با این نقش ۶ ماه زندگی کردم. بازی در فضای کودک خیلی جذاب، دلنشین و سخت بود، چون باید به گونه‌ای بازی می‌کردم که برای کودکان باورپذیر باشد و دوست داشته باشند. خدا را شکر به من خیلی لطف دارند و با ماه پیشونی ارتباط خوبی گرفته و دوستش دارند.

٭٭٭«دیو و ماه پیشونی» تجربه خوبی در نمایش خانگی بود، خودتان قبول دارید؟

بله. البته جا دارد از آقای قناعت کارگردان کاربلد و مهربان که خیلی بچه‌ها را دوست دارند و برایشان زحمت می‌کشند تشکر کنم؛ همین طور آقای یاری تهیه‌کننده سریال که اعتماد کردند و این نقش را به من سپردند. من هم تمام تلاشم را کردم که به بهترین شکل ایفای نقش کنم. امیدوارم که کودکان و بزرگسالان هم سریال را دوست داشته باشند و به نکته‌های آموزنده‌اش بیشتر توجه کنند.

منبع: روزنامه صبا

٭٭٭ گفت‌ و گو : مریم ضیغمی محمدی

486758