رئیس شوراهای حل اختلاف قزوین خبر داد:

کاهش میانگین زمان رسیدگی پرونده‌ها از ۴۰ به ۲۳ روز

رئیس شوراهای حل اختلاف قزوین عنوان کرد: شورای حل اختلاف قزوین در سالهای اخیر درامور مصالحه همواره جزو استانهای برتر کشور بوده و میانگین زمان رسیدگی پرونده ها امسال کاهش داشته و در سال گذشته با تلاش همکارانمان توانستیم تا میزان مصالحه پرونده‌ها را نیز ارتقا دهیم.
تصویر کاهش میانگین زمان رسیدگی پرونده‌ها از ۴۰  به ۲۳ روز

به گزارش پرسون از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری، رئیس شوراهای حل اختلاف قزوین در جلسه کارگروه بازرسی شوراهای حل اختلاف که با حضور علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین، مسئولین ستادی و کارشناسان شورای حل اختلاف قزوین برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از روند مستندسازی بازرسی های شورا از شعبه‌ها و دوره‌های آموزشی برگزار شده برای کارکنان شورا گفت: در راستای دستورالعمل ابلاغی جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف شوراهای حل اختلاف و دستیابی به اهداف تحول وتعالی در این نهاد و ساماندهی و نظارت بر حوزه های داوری و میانجی گری سال گذشته کلیه شعب استان در دو بازه زمانی ۶ ماهه بازرسی شد و در سال ۱۴۰۲ نیز با برنامه‌ریزی به‌عمل آمده، بازرسی سطح یک شامل بازرسی از شعب شوراهای حل اختلاف، داوری، میانجی گری و صلح یاران انجام خواهد شد.

وی در ادامه توضیحات خود درخصوص ضرورت تقدیر از همکاران فعال که موجب کسب نتیجه مطلوب در زمینه رسیدگی به پرونده و مصالحه شده‌اند گفت: در سال گذشته با تلاش همکارانمان توانستیم تا میزان مصالحه پرونده‌ها را از ۴۴ درصد به ۵۴ درصد ارتقا دهیم و جزو استانهای برتر کشور باشیم.

میانگین زمان رسیدگی پرونده‌ها از ۴۰ روز به ۲۳ روز کاهش یافته و درصد ابلاغ الکترونیکی از ۸۵ درصد به ۹۷ درصد رسیده است .سال گذشته حدود ۹۰ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف قزوین ارجاع شده است که از حیث تعداد نیز نسبت به سال ۱۴۰۰ ده هزار فقره افزایش یافته است.

از همکارانی که در دستیابی به این موفقیت ها نقش موثری داشته‌اند قطعا" باید تقدیر شود و اساسا" تقدیر از کارکنان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و رفاهی از مواردیست که در شاخصهای ارزیابی به آن توجه شده ومتاسفانه به دلیل محدودیت های منابع مالی و کمبود تاکنون تقدیر از همکاران به نحو شایسته میسر نشده است.

علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین ضمن تشکر از مجموعه شوراهای حل اختلاف قزوین گفت: نحوه‌ی تعامل روئسای قضایی و قضات شورا بر عملکرد شعب تاثیر زیادی دارد و لازم است که کارگروه بازرسی در بازدیدهای خود به این امر توجه کند و افرادی که در این زمینه عملکرد بهتری داشته‌اند مورد تشویق قرار گیرند. ما با وجود محدودیت منابع تلاش میکنیم تا حل مشکلات مالی شورا را دستور کار قرار دهیم و تا جایی که مقدور است کمک کنیم تا بخشی از خلاءهای مالی جبران شود و امیدواریم که توفیقات شما بیشتر شود.

484823