خیانت و کلاهبرداری مدیر سابق صرافی کوین‌بیس! / ماجرا چیست؟

ایشان واهی، یکی از مدیران سابق صرافی کوین‌بیس، به همراه برادرش نیکیل واهی به دو سال حبس محکوم شده‌اند. پس از اقرار به جرم در ابتدای سال، ایشان واهی به جرم خرید و فروش داخلی رمزارز به مدت دو سال زندان محکوم شد.
تصویر خیانت و کلاهبرداری مدیر سابق صرافی کوین‌بیس! / ماجرا چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، این حکم در یک دادگاه فدرال منهتن توسط دادستان فدرال لورتا پرسکا صادر شد. در ماه فوریه، ایشان واهی به همکاری در دو پرونده کلاهبرداری دیجیتال اقرار کرد. پرسکا، که مسئول بررسی این پرونده بود، اعلام کرد که کلاهبرداری ایشان واهی یک “سوءاستفاده عظیم” از اعتماد به کوین‌بیس بوده است. کوین‌بیس، به‌عنوان بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی آمریکا، در سال‌های اخیر شاهد مجموعه‌ای از ادعاها و دعاوی حقوقی مشتریان و دولت بوده است.

ایشان واهی در ماه ژوئیه سال گذشته توسط وزارت دادگستری به اتهام فاش کردن اطلاعات مربوط به لیست شدن رمزارزها در صرافی کوین‌بیس و انتقال این اطلاعات به برادرش و همچنین دوستش سامیر رامانی، بازداشت شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که لیست شدن یک رمزارز در صرافی‌های بزرگ و معتبر معمولاً تأثیر قابل توجهی بر قیمت این دارایی‌ها دارد. طبق اعلام وکلای مدعی، این گروه تقریباً 1.5 میلیون دلار سود را از لیست شدن 55 رمزارز در این صرافی به دست آوردند، که این فعالیت‌ها از سال ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ انجام شده است.

مسئول دادستانی ایالات متحده توضیح داد که بررسی‌های ده ماه این پرونده نشان می‌دهد که اقدامات واهی و همدستانش به عنوان یک مدیر اجرایی، نه تنها یک اشتباه اتفاقی نبوده بلکه با آگاهی از غیرقانونی بودن این اقدامات، آنها را انجام داده‌اند.
ایشان واهی اظهار کرد که، من یک اشتباه بزرگی را انجام دادم که تمام زندگیم را همراه خود خواهد داشت.

وکلای مدعی نیز درخواست کردند که ایشان واهی به مدت ۳ سال حبس شود تا برای سایر افراد و مدیران صرافی‌های رمزارزی که از اطلاعات خود به نحوی خلاف قوانین استفاده می‌کنند، به عنوان یک نمونه عبرت آموز باشد.

منبع: رمزارز نیوز

484799