پرموترین انسان جهان/ عکس

لالیت پاتیدار 17 ساله از هند به یک بیماری نادر پزشکی که باعث رشد بیش از حد مو در سراسر بدن، از جمله صورت می شود، دچار است.
تصویر پرموترین انسان جهان/ عکس

به گزارش سایت خبری پرسون، لالیت پاتیدار ۱۷ ساله از هند به یک بیماری نادر پزشکی که باعث رشد بیش از حد مو در سراسر بدن، از جمله صورت می‌شود، دچار است. به همین دلیل لالیت توسط همسالانش «پسر میمونی» نامیده می‌شود و نتوانسته دوستی پیدا کند. اما همه این‌ها در گذشته است: اکنون او یک زندگی اجتماعی عادی دارد و حتی شروع به وبلاگ نویسی کرده است.

وقتی لالیت به دنیا آمد، خانواده او متوجه شد تمام بدنش با مو پوشیده شده بود. پدر لالیت همچنین به یاد می‌آورد که چگونه پرستاری که برای زایمان او مراقبت کرده بود از ظاهر او شوکه شده بود و با یک دکتر تماس گرفت تا او را بررسی کند. با این حال، دکتر به آن‌ها اطمینان داد که جای نگرانی نیست و حال لالیت خوب است. او به سادگی مو‌های پسرش را تراشید و کار دیگری انجام نداد.

برای سال‌ها، خانواده از وضعیت لالیت بی‌اطلاع بودند و درمان‌ها و درمان‌های بی‌شماری را امتحان کردند که به نظر نمی‌رسید کمکی کند: «این نه طولانی‌تر می‌شود و نه کوتاه‌تر می‌شود.» ما به همه می‌گوییم که این یک نقص مادرزادی است.

هایپرتریکوزیس یک وضعیت پزشکی است که منجر به رشد غیرعادی مو در سراسر بدن می‌شود. به دلیل شباهت آن به ویژگی‌های فیزیکی گرگینه‌ها، به آن سندرم گرگینه نیز گفته می‌شود. کارشناسان معتقدند که این وضعیت در درجه اول ناشی از جهش‌های ژنی است و به هورمون‌های مردانه مربوط نمی‌شود. هایپرتریکوزیس یک بیماری نادر است که از هر ۳۴۰ میلیون نفر تنها یک نفر را مبتلا می‌کند، به این معنی که تنها ۵۰ نفر در جهان به آن مبتلا هستند.

لالیت به دلیل هایپرتریکوزیس در زندگی روزمره خود با مشکلات متعددی مواجه است. او در دیدن، غذا خوردن و تنفس مشکل دارد. او توضیح داد که مو‌ها در چشمانش فرو می‌روند و دید را دشوار می‌کنند. وقتی غذا می‌خورد مو‌ها به دهانش می‌رود و همچنین باعث ناراحتی می‌شود. او همچنین در مواقعی دچار مشکل در تنفس صحیح می‌شود.

جدا از مشکلات جسمانی که لالیت به دلیل شرایطش با آن مواجه است، یک جنبه اجتماعی نیز باید در نظر گرفت. لالیت در کودکی به دلیل ظاهرش مورد تمسخر همکلاسی هایش قرار گرفت.

لالیت با وجود با تمام مشکلات جسمی و اجتماعی خود جنگید و الان احساس خوبی دارد. او پس از اتمام تحصیلات خود آرزو دارد در آینده پلیس شود. در حال حاضر، لالیت یک وبلاگ نویس فعال اینستاگرام خود است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده دارد و در کنار نامزد خود احساس خوشبختی دارد.

484138