سحرخیران کوچک به جشن روزه اولی ها دعوت شدند

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان از برگزاری جشن «‌روزه اولی‌ها» خبر داد و گفت: این اقدام به منظور تشویق دانش‌آموزان زنجانی به ادای فرایض دینی انجام می شود.

تصویر سحرخیران کوچک به جشن روزه اولی ها دعوت شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حسن مظفری اظهار کرد: پس از شیوع کرونا سعی شده با استفاده از فضای مجازی فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی با روش جدید دنبال شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی در بین دانش‌آموزان ضروری است.

وی عنوان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان در بستر شبکه شاد، برنامه‌هایی همچون محفل انس با قرآن، شرح دعای ابوحمزه ثمالی، مسابقات فرهنگی و قرآنی، ادعیه ماه مبارک رمضان و برنامه اذان به وقت افطار با اجرای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

مظفری با اشاره به اینکه برای تشویق دانش‌آموزان به ادای فرایض دینی جشن «‌روزه اولی‌ها» برگزار می‌شود، بیان کرد: آموزش احکام نماز و روزه، نیز انجام می‌شود تا نوجوانان با مفاهیم این اعمال دینی نیز آشنا شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در روزهای پایانی ماه شعبان از طریق برنامه مشترک با صدا و سیما جشن تکلیف برای دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 53 هزار دانش‌آموز زنجانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی شرکت داشتند، بیان کرد: این مسابقات در مرحله استانی برگزار شده و با انتخاب نفرات برتر آنها راهی مرحله کشوری خواهند شد.

منبع: فارس

282157