اعتراض برخی از جاماندگان ثبت نام خودرو / حساب وکالتی دردسرساز شد

اواخر سال گذشته برخی از متقاضیان خرید خودروهای داخلی حساب وکالتی ایجاد کردند اما موفق به ثبت نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو نشدند. این موضوع اعتراض برخی از جاماندگان ثبت نام خودرو را به دنبال داشت.

تصویر اعتراض برخی از جاماندگان ثبت نام خودرو / حساب وکالتی دردسرساز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، اواخر سال گذشته وزارت صمت اعلام کرد که دیگر فرآیند قرعه کشی خودرو در سامانه فروش یکپارچه صورت نمی گیرد و از این پس متقاضیان با ایجاد حساب وکالتی می توانند برای خرید خودرو از خودروسازان داخلی در این سامانه ثبت نام کنند.

بر این اساس متقاضیان خرید خودرو در روزهای بیستم تا بیست و سوم اسفند مهلت داشتند تا حساب وکالتی ایجاد کنند. به دلیل عدم اطلاع رسانی درست و اجرای همزمان طرح ایران خودرو و بزرگترین طرح فروش خودرو، برخی از متقاضیان به صورت اشتباه حساب وکالتی خود را به جای سازمان حمایت به نام ایران خودرو ایجاد کردند.

یکی از متقاضیانی خرید خودرو در این رابطه به این تیتر گفت: روز بیست و یکم اسفند ماه پیامک تاییدیه حساب وکالتی که به نام ایران خودرو ایجاد شده بود، ارسال شد. اما در روزهای هفتم و هشتم فروردین موفق به ثبت نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو نشدیم و حساب وکالتی ما در این سامانه یافت نشد.

او افزود: برای پیگیری موضوع با پشتیبانی سامانه فروش خودرو تماس گرفتیم ( هر دقیقه تماس با این پشتیبانی ۱۱ هزار تومان محاسبه شد) و او ما را به بانک ارجاع داد. بانک هم به ما گفت که کاری از دست ما ساخته نیست.

بسیاری از متقاضیان خرید خودرو به این مشکل برخورده اند و از وزارت صمت خواستار ایجاد امکانی برای ویرایش حساب وکالتی شان هستند تا بتوانند بار دیگر برای ثبت نام خودرو اقدام کنند.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت روز هشتم فروردین ماه اعلام کرد در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین بار دیگر سامانه فروش یکپارچه برای ثبت نام خودرو باز می شود. او در صفحه توییتری خود گفت: با توجه به اینکه برخی بانک‌ ها هنوز لیست افرادی که در مهلت مقرر (۲۰ تا ۲۳ اسفند) حساب وکالتی به‌ نام سازمان حمایت ایجاد کرده‌ اند را اعلام نکرده‌ اند مقرر شد در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین سامانه فقط برای ثبت‌ نام این متقاضیان باز شود.

براین اساس تنها افرادی که حساب وکالتی شان به نام سازمان حمایت است می توانند در این بازه اقدام به ثبت نام کنند و تکلیف آنهایی که حساب وکالتی به نام ایران خودرو ایجاد کردند، همچنان نامشخص باقی می ماند.

منبع: این تیتر

479405