به گزارش سایت خبری پرسون، هر یک از اجزای یک خودرو جدید به صورت جداگانه رنگ می شود تا هر سطح بتواند بهترین پوشش رنگ ممکن را دریافت کند.تنها چند خودروساز در جهان باقی مانده اند که همچنان بیشتر کارهای تولید یک خودرو را با استفاده از نیروی انسانی انجام می دهند...
عصر ایران - اگرچه صنعت خودروسازی در حال کار روی روش هایی برای بهینهسازی روند تولید با استفاده از ربات ها و افزایش سرعت و کاهش هزینه های تولید است، تنها چند خودروساز در جهان باقی مانده اند که همچنان بیشتر کارهای تولید یک خودرو را با استفاده از نیروی انسانی انجام می دهند. آنها جزو انحصاریترین و خاصترین برندها هستند، و در این میان، بوگاتی اغلب به عنوان نمونه ای از مهارت مهندسی واقعی معرفی شده است.
این خودروساز فرانسوی از به رخ کشیدن روش های پیچیده ای که برای ساخت بوگاتی شیرون و مدل های مختلف آن استفاده می کند، لذت می برد و در یک بیانیه مطبوعاتی جدید جزئیات بیشتری درباره فرآیند رنگ آمیزی این خودرو ارائه کرده است.
بوگاتی شیرون؛ خودرویی که رنگ آمیزی آن 600 ساعت زمان می برد
برای رنگ آمیزی هر خودرو بوگاتی شیرون که از خط تولید کارخانه مولشایم خارج می شود، مدت زمان چشمگیر حدود 600 ساعت صرف می شود. کل روند رنگ آمیزی خودرو نیز با دست انجام می شود. هر یک از اجزای یک خودرو جدید بوگاتی به صورت جداگانه رنگ می شود تا هر سطح بتواند بهترین پوشش رنگ ممکن را دریافت کند. این کاری است که خودروسازان تولید انبوه به طور معمول انجام نمی دهند.
پیش از آن که حتی نخستین لایه رنگ، پوشش شفاف یا پرایمر روی اجزا خودرو بوگاتی اعمال شود، کارهای بسیاری باید صورت بگیرد. پیش از آغاز رنگ آمیزی، متخصصان بوگاتی یک بررسی کامل از قطعات برای یافتن حفره های ریز انجام می دهند و این فرایند شامل استفاده از هیچ ربات یا ماشین آلاتی نمی شود. در این مرحله فقط چشم های تیزبین و دست های حساس متخصصان بوگاتی برای مشاهده و لمس عیوب بکار گرفته می شود. در مرحله بعدی، اعمال دو لایه پرایمر و سنبادهزنی دقیق انجام می شود.
این آمادهسازی برای هر خودرو به تنهایی بیش از 100 ساعت زمان می برد. اما حتی در این مرحله نیز سطوح به طور کامل آماده رنگ آمیزی نیستند و مارپیچی به ظاهر بی پایان از اعمال پوشش شفاف و سنبادهزنی دوباره آغاز می شود.
بوگاتی این روند را یک کار عاشقانه توصیف می کند که هرگز با عجله انجام نمی شود و همواره با بیشترین دقت و تعهد صورت می گیرد. تنها زمانی که تمام پنل ها دارای سطوح عالی باشند، متخصصان می توانند به مرحله بعدی بروند.
تیم بوگاتی هر پنل را به صورت جداگانه آنالیز می کند زیرا بوگاتی از چندین نوع ماده مختلف در سراسر بدنه استفاده می کند که هر کدام ویژگی های رنگ آمیزی خاص خود را دارند. در صورت وجود حتی کوچکترین تفاوت در رنگ بین دو قطعه، رنگ آمیزی دوباره انجام خواهد شد.
حتی پس از رنگ آمیزی کل خودرو، حدود چهار روز دیگر برای پولیش آن نیاز است که به گفته بوگاتی پیچیدهترین فرایند پولیش در کل صنعت است. روی هم رفته، از آغاز تا پایان، رنگ آمیزی یک خودرو بوگاتی جدید بین 600 تا 700 ساعت طول می کشد.
کریستوف پیوشون، رئیس بوگاتی، در توضیح انگیزه اصلی فرایند طولانی رنگ آمیزی خودروهای این شرکت می گوید: اتوره بوگاتی، بنیانگذار شرکت بوگاتی، مردی بود که به زیبایی مهندسی در خودرو اعتقاد داشت. اتوره در خانواده ای هنرمند بزرگ شد و بوم وی خودرو بود. ما این اخلاق را تا به امروز در بوگاتی حفظ کرده ایم و تضمین می کنیم که تمام جنبه های طراحی و تولید با تعهد به برتری زیباییشناسی تکمیل می شود. این رویکردی است که بدون شک برای رنگ آمیزی خودروهای بوگاتی نیز اعمال می شود.
منبع:عصر ایران