پیش بینی هواشناسی بوشهر پنجشنبه 25 اسفند 1401

گزارش هواشناسی بوشهر پنجشنبه 25 اسفند 1401 حاکی از بارش باران است.
تصویر پیش بینی هواشناسی بوشهر پنجشنبه 25 اسفند 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار جوی بر روی خلیج فارس و فعالیت آن طی امشب تا ظهر فردا در سطح استان گفت: طی این مدت، دریا متلاطم خواهد بود.

طلیعه محمدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از بعدازظهر امروز با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار جو بر روی خلیج فارس و فعالیت آن طی امشب تا ظهر فردا در سطح استان و روی دریا، وقوع بارش پراکنده باران همراه با وزش باد، گاهی رگبار پراکنده باران همراه با تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ، به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین طی این مدت، دریا نیز متلاطم خواهد بود، ضمن اینکه در روزهای پنجشنبه تا شنبه هفته آینده با وزش بادهای شمالی، سواحل استان به خصوص در مناطق مرکزی و جنوبی، مواج پیش بینی می‌شود.

وی گفت: طی این مدت آسمان استان کمی ابری همراه با غبار محلی، به تدریج افزایش ابر و از امشب بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از امشب در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و از امشب ۶۰ تا ۱۲۰ و در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

منبع:مهر

467679